Jak działa psychoterapia? Na czym polega cykl zmian zachodzących w wyniku oddziaływań psychoterapeutycznych? Jakie czynniki występujące w toku psychoterapii sprawiają, że jest ona produktywna? nowe, rozszerzone i uaktualnione wydanie renomowanego podręcznika wprowadzającego w zagadnienia psychoterapii. Treść książki jest podporządkowana nadrzędnemu celowi, tzn. Wykorzystaniu istniejących teorii psychoterapii, wyników badań nad psychoterapią i doświadczeń klinicznych do doskonalenia praktyki psychoterapeutycznej stosowanej w leczeniu zaburzeń psychicznych. Podręcznik: przystępnie omawia najważniejsze części cyklu psychoterapii, wspólne dla głównych jej kierunków; w jasny i czytelny sposób przedstawia aktualną wiedzę na temat tej ostatnio intensywnie rozwijającej się dyscypliny; zwięźle przedstawia dotychczasowe próby integracji zróżnicowanych szkół psychoterapeutycznych; zawiera świeże treści ilustrujące: obecny stan rozwoju poszczególnych teorii psychoterapeutycznych, wyniki najnowszych badań nad produktywnością psychoterapii, czynniki procesu psychoterapii pozytywnie wpływające na jej efekty; wskazuje sposoby doskonalenia praktyki psychoterapeutycznej używanej w leczeniu zaburzeń psychicznych. Autor, znany polski specjalista w zakresie psychoterapii, omówił specyfikę zmian zachodzących w procesie psychoterapii, a także zaprezentował dyskusję o znaczeniu badań empirycznych dla praktyki klinicznej. Uaktualnił także treści zawarte we wszystkich pozostałych rozdziałach, gwarantując studentom aktualną wiedzę na temat stanu i rozwoju tej dyscypliny wiedzy. Podręcznik omawia, zagadnienie tzw. Czynników leczących w psychoterapii. Demonstruje najważniejsze kontrowersje w pojmowaniu psychoterapii, poszczególne sposoby osiągania zmian w jej procesie oraz przeróżne formy ich stosowania, analizując osobno typy zmian, jakie mogą być efektem psychoterapii. Pozycja dedykowana dla studentów psychologii, słuchaczy studiów przed- i podyplomowych i szkoleń specjalizacyjnych w zakresie psychoterapii. {pomocn|przydatn)a psychoterapeutom w doskonaleniu ich pracy klinicznej.