Książka niniejsza, klarownie ułożona i przystępnie napisana, ukazuje wszechstronną koncepcję rozpoznawania zespołu stresu pourazowego (PTSD), depresji, lęku i innych objawów związanych z urazem psychicznym i wskazówki do opracowania elastycznego planu terapii przypasowanego do indywidualnych potrzeb. Chociaż model ten jest oparty na ogół na teorii poznawczo-behawioralnej, autorzy kładą także szeroki nacisk na czynniki rozwojowe, znaczenie systemu rodzinnego oraz wartości humanistyczne. Przykładowe instrukcje, przypadki kliniczne oraz wskazówki dotyczące przezwyciężania możliwych trudności pomagają terapeucie w zachęceniu dzieci, nastolatków i ich rodziców do wspólnej pracy nad kształtowaniem i utrwalaniem zasadniczych umiejętności w takich sferach, jak regulacja emocji i bezpieczeństwo. Szczególną uwagę poświęcono sposobom przypasowania terapii do potrzeb pacjentów wywodzących się z najróżniejszych kultur i tych ze złożonymi problemami klinicznymi, a także niełatwą sytuacją rodzinną. W przydatnych aneksach można znaleźć listę lektur, ulotki i dane na temat uzyskania dopełniającego przeszkolenia. Miarodajny, wyjątkowo praktyczny przewodnik, stanowi konieczną pozycję wśród lektur psychologów i psychiatrów klinicznych, pracowników socjalnych i specjalistów w dziedzinach pokrewnych. Jest to także nieocenione źródło dla badaczy i studentów zainteresowanych terapią dzieci oraz PTSD.