HISTORIA KULTOWEGO NAPOJU. Książka zajmująco opowiada o tym, jak producent przy pomocy outsourcingu, wsparcia rządu, narzędzi rynkowych i lobbingu zbudowała globalne imperium. Coca-Cola wyrosła na giganta w czasach, gdy zasoby były ogólnie przystępne, ale ich obecne braki wyraźnie utrudniają jej działanie, a produkty producenta w dodatku wyczerpują bogactwa naturalne naszej planety i pogarszają stan zdrowia jej mieszkańców.
Elmore bardzo skrupulatnie opisuje, jak Coca-Cola wykorzystuje wszelkie zasoby publiczne i rządowe interwencje, żeby wzmocnić swoją pozycję na światowych rynkach”. - Beth Macy, „New York Times Book Review” Elmore jak nikt inny demonstruje, że musimy zabrać odpowiedzialność za naszą powszechną słabość do pustych kalorii.
Jesteśmy równocześnie konsumentami, jak i obywatelami państw, których rządy przyłożyły rękę do tego bałaganu, i dlatego musimy pomóc go posprzątać. - Esther Cepeda, „Roanoke Times” Coca-Cola jest jedną z najpotężniejszych instytucji ekonomicznych naszych czasów, lecz jej wpływ na społeczeństwo i ekologię do tej pory nie był starannie przeanalizowany.
Dopiero dzisiaj zdolny młody historyk rzucił światło na korporacyjny kapitalizm, pieczołowicie rozkładając na czynniki pierwsze fundamenty jednej z najcenniejszych światowych marek. Obywatel Coke sprawi, iż będziecie mniej pić, a więcej myśleć.
- Ted Steinberg, autor Gotham Unbound