roces uczenia się znikomego dziecka, w tym jeszcze dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi posiadać określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać.
Chcąc zaspokoić zapotrzebowania i spełnić wymogi jednocześnie dziecka, jak i środowiska, autorki zgromadziły materiały, które mogą być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i rodziców w trakcie prowadzenia zajęć terapeutycznych o charakterze ogólnorozwojowym, stymulacyjnym, korekcyjnym albo kompensacyjnym.
Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym. W pierwszej części książki znajdują się materiały, za pomocą których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka.
Druga część opracowania mieści przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dobrane do określonego poprzez terapeutę poziomu. W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej i przykładowe jednostkowe plany pracy terapeutycznej.
Proponowane ćwiczenia i zabawy w poszczególnych planach okresowych mogą jednocześnie być wykorzystane w pracy jednostkowej z dzieckiem, jak i stanowić część zajęć z niezbyt licznymi grupami dzieci. Część czwarta książki posiada podsumowanie pracy terapeutycznej.
Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu,, a także zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i użytkowane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.
Tytuł Skarbiec nauczyciela-terapeuty (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) Autor Anna Franczyk,Katarzyna Krajewska Wydawnictwo Impuls EAN 9788366990548 ISBN 9788366990548 Kategoria Książki\Logopedia,Pedagogika,Dydaktyka ilość stron 256 Rok wydania 2021 Oprawa Miękka Wydanie 10.
2021