Recenzowana publikacja wpisuje się szeroko w trend rozważań pedeutologicznych refleksji nad nauczycielską profesją, która w ostatnim czasie coraz częściej stanowi przedmiot badań w pracach wielu naukowców. Dokonujący się na naszych oczach proces transformacji, zmian w łonie edukacji, nieraz o charakterze niekontrolowanym, pociąga za sobą ewolucję społecznej roli nauczyciela. Jej rezultatem jest konieczność modyfikacji teorii i praktyki kształcenia kandydatów do zawodu nauczyciela. Chodzi zatem o nowe spojrzenie na pełnione poprzez nauczyciela funkcje, posiadane przez niego kompetencje, wykonywane role i za-dania. Splot rozważań prowadzonych wokół społecznych pragnień wobec nauczyciela, przeobrażeń jego zawodowych funkcji, posiadanych kompetencji i dążeń w kierunku postępującej profesjonalizacji wyznacza problematykę pierwszej części recenzowanej książki. Część druga poświęcona jest nauczycielskim działaniom o charakterze edukacyjno-artystycznym i stanowi swoiste dopełnienie, a także rozwinięcie wątków i analiz wcześniej prezentowanych. Zamieszczone w tej części opracowania teksty uwypuklają szczególną rolę nauczyciela w procesie edukacji artystycznej, eksponują dopełniające kwalifikacje potrzebne do jej pełnienia i ujawniają niepowtarzalne problemy związane z kształceniem tej grupy nauczycieli.
- z recenzji wydawniczej dr hab. Aliny Górniok-Naglik, prof. MUP
Tytuł Nauczyciel we współczesnej przestrzeni edukacyjnej Autor red. Rafał Majzner Wydawnictwo Adam Marszałek EAN 9788381803809 ISBN 9788381803809 Kategoria Literatura, Pedagogika liczba stron 298 Format 225x160x17 mm Rok wydania 2021 Oprawa broszurowa