Dyskusje na temat odbioru telewizji przez dzieci koncentrują się głównie na zagadnieniu wpływu tego medium na młodych widzów. Eksperci podają argumenty, wskazujące niemal tyle samo korzyści wynikających z kontaktów z telewizją, co zagrożeń, jakie niosą one ze sobą.
Rzadko kiedy zauważa się,pomiędzy oglądaniem programu a jego wpływem na zachowanie młodego odbiorcy musi nastąpić etap przetworzenia treści telewizyjnych w umyśle dziecka. Sposób „ułożenia w głowie” oglądanego komunikatu może być mniej albo bardziej słuszny, co przekłada się na poziom jego rozumienia.
Jedynie zrozumiany przekaz telewizyjny przynosi pożytek. Próba odpowiedzi na pytanie, kiedy można uznać, iż dziecko rozumie telewizję, znajduje się w niniejszej książce. Jest ona skierowana z reguły do studentów i absolwentów psychologii i pedagogiki.
Odbiorców wyszuka zapewne także wśród medioznawców, dziennikarzy, twórców programów telewizyjnych. Rodzicom i opiekunom dzieci publikacja ta pomoże uświadomić trudności w rozumieniu, jakie mogą posiadać młodzi widzowie podczas oglądania audycji telewizyjnych, a także ich konsekwencje.
Tytuł Rozumienie programów telewizyjnych poprzez dzieci Autor Magdalena Szubielska Wydawnictwo TOWARZYSTWO NAUKOWE KUL EAN 9788373063662 ISBN 9788373063662 Kategoria Nauki humanistyczne\Kulturoznawstwo liczba stron 118 Format 16.8x23.7x0.8 cm Rok wydania 2007 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.254 kg