„Marcin Mroszczak. Plakaty" to już dwudziesty piąty minialbum w modnej linii „Plakaty", demonstrujący tym razem twórczość Marcina Mroszczaka, syna Józefa Mroszczaka, jednego z założycieli polskiej szkoły plakatu.
Marcin Mroszczak studiował na Akademii Sztuk efektownych w Warszawie, pracował w prestiżowych zagranicznych pracowniach designu, założył agencję reklamową Corporate Profiles. Projektuje plakaty filmowe i teatralne, scenografie teatralne, okładki książkowe – do jego najsłynniejszych realizacji należą m.in.
„Hamlet" do sztuki Williama Szekspira, powstały we współpracy z Andrzejem Krauze, „Człowiek z marmuru" i „Człowiek z żelaza" do filmów Andrzeja Wajdy czy również plakat z okazji dwudziestej rocznicy wyborów 4 czerwca, natchniony szeryfem z plakatu Tomasza Sarneckiego „W samo południe.
4 czerwca 1989". Wstęp i dobór reprodukcji do książki przygotowała Dorota Folga-Januszewska. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.