Osoba i media w prawdzie i uczciwości zakreśla podstawowe, analityczno-badawcze ramy problematyki w niej zawartej. Moje analizy starają się być studium mediów przez pryzmat osoby. (…). Można też powiedzieć, iż w szerszym wymiarze jest to także studium osoby przez media.
Moje analizy bazują na koncepcji osoby w czynie, wypracowanej przez Karola Wojtyłę. Koncepcja ta ma w sobie ogromny potencjał heurystyczny, analityczny i argumentacyjny dla personalistycznej teorii mediów.
Podjęty przed ponad dziesięciu laty projekt badawczy: Osoba i media, stara się użyć tę koncepcję równocześnie do badań mediów i ich funkcjonalności, jak jeszcze do analiz etycznych aspektów współczesnych mediów.
Przedstawione w monografii analizy są próbą pokazania personalistycznych fundamentów uzasadnienia uniwersalności i normatywności zasad etycznych obowiązujących w przestrzeni mediów poprzez pryzmat dwóch wartości: prawdy i uczciwości.
Celem moich analiz jest z jednej strony pokazanie prawdy i uczciwości jako podstawowych kryteriów wartościowania działań człowieka w przestrzeni medialnej, a z drugiej strony ukazanie prawdy i uczciwości jako niezbędnych narzędzi służących ochronie wartości i godności każdego człowieka Te myśli, które Państwu ukazujem w niniejszej książce, posiadają na celu na nowo przywołać i odświeżyć wizję mediów, w których prawda będzie treścią przekazywanych informacji i opinii a uczciwość będzie podstawą jednostkowych wyborów człowieka i fundamentem życia społecznego.
Życia i działania w takim świecie mediów życzę wszystkim Czytelnikom tej książki. Od Autora