Książka ta jest jednym z najlepszych opracowań tematu kształtowania umiejętności technicznych dzieci w wieku przedszkolnym. Nie powstała bowiem przy biurku czy komputerze, jako jedna z wielu prac analitycznych, ale jest owocem długoletniej pracy z dziećmi, analizy ich umiejętności manualnych i intelektualnych, pracy badawczej oraz obserwacji ich umiejętności i zachowań.
W książce teoria, zawarta w literaturze przedmiotu spotyka się z praktyką, dlatego książka staje się praktyczna w każdym przedszkolu i w klasach nauczania początkowego, nie tylko dlatego, iż pozwala zobaczyć etapy doskonalenia i wydajności manualnych dzieci, ale też pozwala zweryfikować swoje spostrzeżenia, doświadczenia i wnioski i spojrzeć na nie z innej perspektywy, przez pryzmat niniejszych spostrzeżeń nie tylko po to, by się z nimi zgodzić lub nie, ale by sprowokować do myślenia i wypracowywania jak najlepszych metod pracy w dziećmi w przedszkolu.