Wyzwania, jakie stawia przed nami dynamicznie zmieniający się świat, powodują, iż rola pedagoga społecznego musi ulegać nieprzerwanej aktualizacji. Uznając znaczenie jego pracy w środowisku, wypływające ze źródeł pedagogiki społecznej, powinniśmy czuć się zobowiązani do aktywnego projektowania roli pedagoga we współkreowaniu środowiska lokalnego w nowych warunkach zagrażających człowiekowi i jego otoczeniu. Dlatego tematyką przewodnim podjętym w prezentowanej pracy stały się działania pedagoga jako animatora w przestrzeni życia społecznego jego rola w inicjowaniu i animowaniu aktywności.
Na szczególną uwagę zasługują kwestie aktywności i zaangażowania pedagoga w pomoc człowiekowi zagubionemu w dynamicznie zmieniającym się świecie. Niezbędne jest przypomnienie nieszablonowej roli pedagoga, jako przedstawiciela profesji z misją, który powinien czuć się zobligowany do inicjatywy i nie powinien oczekiwać na wyszczególnionia i dyspozycje. Dlategoistotnie ważna jest zdolność wnikliwego obserwowania rzeczywistości i dostrzegania pojawiających się w niej problemów.
Prezentowane w książce kwestie dotyczą nad wyraz przeróżnych obszarów, w których pedagog społeczny jest już dzisiaj obecny. Są one powiązane z aktywnością o bardzo zróżnicowanym charakterze, np. Kulturalno-estetycznym, zdrowotnym, resocjalizacyjnym, i tradycyjnie związane z pedagogiką działalnością dydaktyczną. Te i inne obszary aktywności pedagogicznej wymagają nowych impulsów, które na poziomie elementarnym spowodują odbudowę znaczenia pedagogicznych działań środowiskowych w świadomości społecznej.
Tytuł Pedagog jako animator w przestrzeni życia... Autorzy Tomasz Sosnowski, Wioleta Danilewicz, Mirosław So Wydawnictwo Adam Marszałek EAN 9788380196230 ISBN 9788380196230 Kategoria Literatura, Pedagogika liczba stron 564 Format 225x160x30 mm Rok wydania 2016 Oprawa broszurowa