Książka mieści treści uwzględniające dotychczasowy dorobek naukowo-badawczy, odnoszące się do aktualnych i najnowszych tendencji w zakresie problematyki zatrudnialności. Publikacja wykazuje, że problemy zatrudnialności i jej poprawy należą do najtrudniejszych wyzwań nie tylko dla zarządzania i rynku pracy, ale też dla pedagogiki, w szczególności pedagogiki pracy. Zaprezentowano w niej problemy definicyjne związane z pojęciem zatrudnialności i scharakteryzowano rozmaite jej rozmiary. Dokonano identyfikacji kluczowych determinant zatrudnialności, ze szczególnym uwzględnieniem czynników jednostkowych i organizacyjnych. Szczególną uwagę w książce zwrócono na perspektywę indywidualnych cech jednostki (jej zdolności do znalezienia i utrzymania pracy, umiejętności produktywnego zaprezentowania posiadanych cech potencjalnym pracodawcom albo praktycznego z nich korzystania) i perspektywę organizacji (jako specyficznego typu transakcyjnej relacji pracodawca-pracownik). Książka stanowić może literaturę podstawową dla studentów kierunku pedagogika, specjalności pedagogika pracy, zaś uzupełniającą dla studentów kształconych w zakresie nauk społecznych. Powinna ona na dodatek zainteresować szersze grono Czytelników zamierzających poznać podstawowe pojęcia, procesy i zależności związane z zatrudnialnością.