Monografia podejmuje ważną i złożona problematykę psychospołecznego funkcjonowania osób słabowidzących. Praca wprowadza w niezbyt niejednokrotnie podejmowane obszary rozważań dotyczących teorii i praktyki pedagogiki specjalnej.
Kompleks podjętych w niej zagadnień uświadamia najróżniejsze określenia zależności między posiadanymi postawami zdystansowania i tolerancyjności osób słabowidzących a ich zasobami osobistymi. Jestem przekonana, iż niniejsza publikacja będzie stanowić znaczny wkład w rozwój współczesnych form wsparcia osób słabowidzących.
Lektura książki może zainspirować i motywować pedagogów specjalnych do podejmowania twórczych, racjonalnych, przemyślanych działań użytecznych. Przewiduję, że zaznajomienie się Czytelników - studentów pedagogiki specjalnej, nauczycieli, terapeutów, rodziców - z poruszanymi w tym opracowaniu najróżniejszymi aspektami funkcjonowania osób słabowidzących będzie miało obfite znaczenie użyteczne w rozwiązywaniu potężnych problemów w pracy terapeutycznej z tymi osobami i pozwoli na lepsze zrozumienie ich sytuacji życiowej i drogi rozwoju.Z recenzji dr hab.
Bernadety Szczupał, prof. APS