Książka stawia sobie za cel próbę wyznaczenia nowej estetyki dramatycznej opartej na lustrzano-ekranowej grze. Autorka pokazuje możliwie obszerne podejście, łącząc wszelkie ścieżki interpretacji, które zmierzają ku literaturze i teoriopoznawczej scenie dramatu istnienia. Próbuje nakreślić sytuację, w której występowanie luster i ekranów w dramacie współczesnym znamionuje kryzys technik mimetycznych odwołujących się do metafory „powieści – zwierciadła przechadzającego się po gościńcu, a zmierza w kierunku prezentacji cyklu zanikania lustrzanej głębi. Świat stał się jednocześnie przemierzanym traktem i drugą stroną lustra, komfortowym gościńcem i trudną opowieścią o nim. Autorka wprowadza własne koncepcje – kolażowej tożsamości medialnej, obrazów masek pustki, idei ekranowego modelu komunikacyjnego, wreszcie zarysu lustrzano-ekranowej estetyki. Prezentuje, jak z pozoru genologiczne pojęcia stają się określeniami teoriopoznawczymi, jednocześnie wyznaczając lustrzano-ekranową estetykę dramatów współczesnych. W opisie tej nowej estetyki przywoływane są najnowsze dramaty, czasem prawie nieznanych dramaturgów, jak np. Krzysztofa Rudowskiego, Pawła Sali, Roberta Kucharskiego, Pawła Jurka czy Jacka Suta i klasyków, takich jak Tadeusz Różewicz, Witold Gombrowicz, Witkacy, Samuel Beckett i Jean Genet.
- Autorzy: Błaszczak Monika
- Ciężar: 0,48
- Format: 16.5x23.5cm
- ISBN: 9788376540849
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 21211
- Miejscowość: Poznań
- objętość: 280
- Oprawa: Miękka
- PKWiU: 58.11.1
- Rok wydania: 2009
- rodzaj publikacji: KS
- Wydawca: Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk
- Wysokość: 15