Ćwiczenia kaligraficzne?Piszę po śladzie, cz. II" dedykowane są dla uczniów klas IV-VI, a także starszych mających trudności w opanowaniu poprawnej grafiki pisma.Na rynku edukacyjnym jest niemało ćwiczeń ćwiczących rękę piszącą.
Rodzice, nauczyciele zastanawiają się, które z nich wybrać dla swoich dzieci, które się sprawdzą, będą wydajne. Prezentowane ćwiczenia są absolutną rewelacją na rynku edukacyjnym. W trakcie pracy nad nimi zostały uwzglednione wszystkie standardy i wymagania, które posiadają wpływ na przygotowanie dziecka do dobrego pisania.
A oto, co wpływa na ich wydajność:Mogą być stosowane w szkole, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych oraz w pracy z rodzicami w domu.Zawierają 109 stron liter alfabetu według kolejności ich wprowadzania w trakcie nauki szkolnej.Każda litera podzielona jest na części ułatwiające kształtne pisanie z zachowaniem korzystnego kierunku.
Wzory opracowanych liter i ich części napisane są przerywaną linią, a w końcowym etapie ćwiczenia linią ciągłą o mniej intensywnym kolorze.Zadaniem ucznia jest ćwiczenie pisania po śladzie kolejnych części, a następnie całych liter według zasady ciągłości pisania.Ćwiczenia są rewolucyjną publikacją na rynku z zakresu ćwiczeń grafomotorycznych dlatego, że:- po raz pierwszy uczeń uzyskuje nie szlaczki i nie pojedyncze litery, na których ćwiczy kaligrafię i rękę piszącą - ale kompletny pakiet 109 kart do kopiowania z literami alfabetu,- ćwiczy pisząc po śladzie stopniowo - najpierw kolejne komponenty danej litery, w coraz obszerniejszym zakresie - aż do ćwiczenia pisania całych liter.Co ważne:Ćwiczenia dla kl.
0-III zawierają alfabet w wąskich liniaturach,natomiast ćwiczenia dla kl. IV-VI i gimnazjum alfabet w szerokich liniaturach, czyli zgodnie z wymogami szkolnymi.