W akademickim eseju kolejnej już pracy poświęconej światu polskich celebrytów - Wiesław Godzic analizuje twarze i maski kilku najszczególniej znanych postaci polskiej popkultury z tytułowym Kubą Wojewódzkim na czele.
Autor od lat bada celebrytów i celebrytyzm wprowadzał te pojęcia do badań medioznawczych w Polsce. Stwierdza, iż współczesne media są zdominowane poprzez popkulturę i nic nie może odwrócić tego procesu - popkultura dominuje w mediach elektronicznych, kształtuje ich estetykę i język komunikacji.
Jest to zapewne pierwsza publikowana w Polsce praca opisująca tak wnikliwie zjawisko pod nazwą Kuba Wojewódzki (maska), zarazem niewolna od psychologiczno-socjologicznej analizy postaci (twarz). Z zachowaniem rygorów rozprawy akademickiej, Godzic pomaga nam poznać i zrozumieć mechanizmy popkultury, pokazuje napięcia między tym, co sztuczne i tym, co autentyczne.
W tych rozważaniach autor pozwala nam dojrzeć w Kubie Wojewódzkim więcej aniżeli tylko maskę performera, zadaje niebanalne pytania to Kuba jest gościem tej książki, a autor swoistym performerem przepytującym swojego bohatera.
Stawia m.in. Pytanie o kres Kuby kto i jaki typ programu może zastąpić jego show. W tym kontekście niebanalnie pisze m. In. O 20 m2 Łukasza i Bez maski Moniki Jaruzelskiej. Czytelnik odszuka także autorskie diagnozy i prognozy na temat teraźniejszości i przyszłości mediów elektronicznych w dobie sporych zmian technicznych i towarzyszących im zmian sposobów kreowania oferty programowej.
W książce pojawia się cała plejada nazwisk z pierwszych stron kolorowych gazet i programów telewizyjnych o największej oglądalności. Czytelnik być może nie ze wszystkim zgodzi się z autorem, lecz w żadnym momencie nie będzie znużony lekturą książki.
Tytuł Kuba i inni. Twarze i maski popkultury Autor Wiesław Godzic Wydawnictwo Sedno EAN 9788363354374 ISBN 9788363354374 Kategoria Literatura, Eseje, publicystyka literacka ilość stron 338 Format 14,5x20,5 cm Rok wydania 2013 Oprawa broszurowa