Książka traktuje o sztuce interaktywnej widzianej z perspektywy socjologicznej, przedstawia sposoby przejawiania się dzieł, bada warunki ich odbioru, choć w przypadku tej sztuki „odbiór staje się tożsamy z interakcją".
wynajdziemy tu niemało autorskich refleksji w odpowiedzi na stawiane wobec tej sztuki ważne pytania: Czy wykształciły się już świeże wzorce zachowań odbiorców-interaktorów? Jakie uwarunkowania ma dokonująca się na oczach innych osobista i jednostkowa interakcja podmiotu z dziełem? W jakim stopniu interaktor jest wolny w swych wyborach, a w jakim ograniczony przez typ artefaktu, interfejsu lub poprzez społeczny kontekst interakcji? Rozważania nie ograniczają się do tez, analiz i wniosków, po raz pierwszy chyba spotykamy badania empiryczne prowadzone w rozmaitych miejscach przejawiania się tej sztuki, na przeróżnych artefaktach interaktywnych i wśród twórców.
Książka będzie wyjątkowo {pomocn|przydatn)a w zrozumieniu mechanizmów i zjawisk sztuki interaktywnej, ale też hybrydycznej kultury, w której udział wymaga coraz większej aktywności. Według recenzji Antoniego Porczaka Izabela Franckiewicz-Olczak, socjolog, medioznawca, adiunkt w Zakładzie Badań Społecznych w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego.
Do obszaru jej zainteresowań należą procesy demokratyzowania się kultury i sztuki, a także percepcja, odbiór i społeczny obieg sztuki współczesnej, ze szczególnym uwzględnieniem nowomedialnej sztuki interaktywnej.
Jest autorką książki Kolor, dźwięk i rytm. Relacja obrazu i dźwięku w sztukach medialnych (2010) oraz tekstów naukowych i popularnonaukowych na temat procesów popularyzowania sztuki współczesnej Tytuł Sztuka interaktywna społeczny kontekst odbioru Autor Izabela Franckiewicz-Olczak Wydawnictwo Oficyna Naukowa EAN 9788364363757 ISBN 9788364363757 Kategoria Nauki humanistyczne\Socjologia Liczba stron 312 Format 13.5x20.8x1.8 cm Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.352 kg