Dyplomacja publiczna postrzegana jest jako uzupełnienie konwencjonalnej dyplomacji i narzędzie służące realizacji krajowych interesów poprzez wpływanie na szeroko pojętą opinię publiczną za granicą. Najmocniejszym celem jest wzmocnienie wizerunku państwa jako silnego i ważnego aktora posiadającego wpływ na kluczowe decyzje podejmowane wspólnie przez państwa. Publikacja eksponuje się różnokierunkowym podejściem do wyjaśnienia zagadnień dotyczących przyczyn i sposobów używania nowych metod, odmiennych od tych wykorzystywanych w dyplomacji konwencjonalnej, w celu promocji własnego kraju i realizacji jego strategicznych interesów. Artykuły stanowią ciekawy i zasadniczy wkład w analizę ważności i przydatności nowych form prowadzenia przez państwa polityki zagranicznej na arenie międzynarodowej, podejmując się badania takich obszarów, jak m.in. Dyplomacja gospodarcza, sportowa, cyfrowa czy kulturalna. Praca na dodatek zwraca uwagę na aktualne i kluczowe problemy obecne w stosunkach międzynarodowych. Stanowi zatem wypełnienie luki w polskich badaniach nad współczesną dyplomacją. Jest zarazem znaczącą pozycją na rynku wydawniczym, która powinna być polecana studentom politologii, stosunków międzynarodowych, europeistyki oraz innych kierunków związanych z relacjami międzynarodowymi. Dr hab. Piotr Wawrzyk