Autorka bada zupełnie nowe zagadnienie, gdyż nie ma językoznawczego opracowania filmów animowanych nadawanych cyklicznie w seriach, pokazuje ich rozwój i zachodzące zmiany w aspekcie historycznym, dzięki temu udało się jej porównać język postaci, wyszczególnić stylizację na polszczyznę potoczną, podkreślić zmianę pozycji narratora, wskazać rodzaj bohatera i wyliczyć nowe środki służące indywidualizacji postaci głównej. Zaznacza dodatkowo kluczowe momenty decydujące o zmianach w sposobie technik ożywiania obrazu i roli kodów audiowizualnych.
Z Recenzji dr hab. Marii Krauz, prof. UR
Nadała swemu wywodowi charakter interdyscyplinarny, jakoprzez niepowtarzalność badanego materiału była zmuszona sięgnąć do rozmaitych dyscyplin, mianowicie komunikologii, medioznawstwa, socjo- i psychologii, językoznawstwa, kulturoznawstwa i antropologii i nawet logopedii. Takie potraktowanie korpusu niesie szerokie niebezpieczeństwo metodologicznego rozmycia przedmiotu badawczego, lecz w wypadku dzieci, które są przecież na etapie rozwojowym, i w wypadku ich opiekunów [ ], jest to potrzebne. Pani Moćko udowadnia, że potrafi się w tym zakresie trzymać w ryzach. [ ]
Z Recenzji prof. Dr hab. Barbary Bonieckiej
Podtytuł: Znak, fason, dyskurs
ISBN: 9788375458756
Kod paskowy: 9788375458756
Autorzy: Moćko Natalia
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 29692
ilość stron: 226
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11
Format: 16.0x23.5cm
Głębokość (mm): 12
Waga: 0.335
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka