Jak, będąc nauczycielem, osiągnąć harmonię i zgodę ze sobą, by lepiej radzić sobie w pracy na co dzień? Oto podręcznik wdrożenia metody mindfulness, która pozwoli nauczycielom rozwinąć swoje możliwości i jeszcze lepiej zadbać o właściwe samopoczucie dzieci w szkole.Aby można było poprawić wyniki dzieci, trzeba zacząć od pracy nad rozwojem tych, którzy je uczą.
Książka "Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat" demonstruje krok po kroku, jak nauczyciele mogą osiągnąć spokój ducha, który nie tylko przyniesie im szczęście, ale także przełoży się na powodzenie w pracy zawodowej, którego efektem będą zadowolone, mądrzejsze i lepiej rozwijające się dzieci.
Thich Nhat Hanh przekłada głoszoną poprzez siebie technologię mindfulness na język pedagogiki i dowodzi, że da się ją dodatkowo wykorzystać w tym świecie. Zaczynając od rozwoju pojedynczych nauczycieli, którego celem jest doprowadzenie do ich szczęścia, musimy zmierzać do sporego metacelu w postaci tytułowej "zmiany świata".Książka napisana poprzez buddyjskiego mnicha wspólnie z Katherine Weare nakłania nauczycieli do przejęcia inicjatywy i stałego działania na rzecz samorozwoju przy użyciu zaproponowanych technik.
To da całym społecznościom wyraźnie więcej niżeli drogie systemowe programy edukacyjne, których efekty nie zawsze da się dojrzeć wokół nas. Książka przynosi nie tylko ogólne zasady, które nauczyciele powinni wdrożyć w swym życiu, ale także ergonomiczne porady i instrukcje edukatorów, którzy już to zrobili i swoim doświadczeniem chcą się podzielić z kolegami po fachu.
To pozycja obowiązkowa dla wszelkich nauczycieli, którym leży na sercu równocześnie własny rozwój osobisty, jak i dobro ich szkolnych podopiecznych.Thich Nhat Hanh to mnich buddyjski urodzony 11 października 1926 roku w Wietnamie.
Jest mistrzem zen, nauczycielem i działaczem na rzecz pokoju. Opublikował mnóstwo dzieł filozoficznych, m.in. "Cud uważności: zen w sztuce codziennego życia", "Każdy krok niesie wnętrze" czy "Spokój to każdy z nas".Katherine Weare jest profesorem nauk o edukacji na Uniwersytecie w Southampton w znacznej Brytanii.
Zajmuje się zwykle kwestią zdrowia psychicznego w kontekście edukacyjnym i rozwoju emocjonalnego dzieci i młodzieży.