Rewizor nexo to progresywny system wspomagający prowadzenie pełnej księgowości. Zaimplementowane technologie i rozwiązania interfejsowe powodują, że obsługa księgowa producenta staje się wygodniejsza i szybsza.
Rewizor nexo wspiera księgowych na każdym etapie pracy: od zarządzania planami kont, dekretacji i księgowania, poprzez ewidencje VAT, pojazdów, umów i płac, obsługę środków trwałych, po wystawianie deklaracji skarbowych, operacje kasowe i operacje na rachunkach bankowych i ewidencjonowanie i rozliczanie rozrachunków. Mimo bogatej funkcjonalności eksponuje się prostą, instynktowną obsługą.
Rewizor nexo jest częścią
InsERT nexo – zintegrowanego zestawu, w którego skład wchodzą jeszcze:
Subiekt nexo – system obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej,
Rachmistrz nexo – program do prowadzenia uproszczonej księgowości,
Gratyfikant nexo – system kadrowo-płacowy i
Gestor nexo – system zarządzania relacjami z klientami.
Najważniejsze możliwości Rewizora nexo:- płynna zmiana z księgowości uproszczonej na księgi rachunkowe
- obsługa etapowej pracy na okresie obrachunkowym: otwarcie i zamknięcie ksiąg kwalifikowanie zapisów do „13. Miesiąca#8221;
- sprężyste zarządzanie planami kont: możliwość generowania wzorcowego planu kont, przeniesienia z innego okresu obrachunkowego, samoczynne tworzenie kont kartotekowych, obsługa kont pozabilansowych
- rozbudowana dekretacja (podział dokumentów na dekrety i polecenia księgowania), rozmaite stany dokumentu (w przygotowaniu, zatwierdzony i zaksięgowany), nowoczesna kontrola kręgu kosztów
- ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów, sprzedaży (w tym sprzedaż marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności z możliwością tworzenia zapisów na podstawie JPK_V7 i wcześniejszych plików JPK_VAT
- ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych (naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca wykorzystywania, wydruk tabeli i planów amortyzacji) oraz ewidencja wyposażenia i remanentów
- rozbudowana sprawozdawczość finansowa - dopasowanie sprawozdań do własnych potrzeb
- podstawowa ewidencja wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych i umów o pracę
- progresywny system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika do odliczeń i obniżek podatku związanych z przeróżnymi ulgami, w tym darowizny przekazanej na rzecz walki z COVID-19
- ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych używanych do działalności gospodarczej i pojazdów firmowych z możliwością częściowego bądź pełnego odliczenia VAT
- obsługa dowodów wewnętrznych - dokumentów własnych podmiotu dotyczących operacji zachodzących wewnątrz producenta
- obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą płatniczą, bony), raporty kasowe
- obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu charakterystyczne, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (offline i online)
- ewidencja i rozliczanie rozrachunków, integracja z zapisami na konta
- rozliczanie podatku VAT plikiem rozliczeniowym JPK_V7
- wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy wspólników i pracowników, podatek CIT (dla osób prawnych), a także podatek VAT
- wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) z możliwością eksportu do programu Płatnik
- samoczynna dekretacja dokumentów księgowych i rejestrów VAT za pomocą definiowalnych schematów
- integracja z systemami sprzedaży Subiekt nexo i Subiekt 123
- możliwość pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej
- obsługa pliku JPK_V7 wraz z deklaracją i ich przesyłka do Ministerstwa Finansów
- generowanie ksiąg, a także dowodów księgowych do plików JPK i dostarczanie ich na zapotrzebowania kontroli skarbowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej albo na informatycznych nośnikach danych
- wsparcie dla procedury centralnego rozliczania VAT, gdzie ewidencja prowadzona jest w jednostce podrzędnej, a rozliczenia dokonane są w jednostce centralnej (np. Jednostki samorządu terytorialnego, którym podlegają szkoły, zakłady poręczności publicznej itp.)
- badanie statusu kontrahentów na podstawie danych GUS, portali Ministerstwa Finansów dotyczących NIP i VAT, Białej listy podatników, bazy aktywnych podatników VIES, a także rejestru kaucji gwarancyjnych
- komunikacja z klientami i pracownikami przy pomocy wbudowanego klienta poczty i SMS
- biblioteka załączników umożliwiająca ewidencjonowanie zewnętrznych plików (np. Umów w formacie PDF) - limit 1000 załączników.
Obsługa RODO:- cele i zgody na przetwarzanie informacji
- obowiązki informacyjne
- ochrona danych
- prawo do zapomnienia (anonimizacja).