Rachmistrz nexo to system obsługi uproszczonej księgowości, asygnowany dla firm prowadzących księgę przychodów i rozchodów lub rozliczających się w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Bogata funkcjonalność i prosta, instynktowna obsługa to atuty, które sprawiają, iż ewidencja księgowa z Rachmistrzem nexo przebiega momentalnie i sprawnie.
Rachmistrz nexo został wyekwipowany w szereg rozbudowanych funkcji ułatwiających prowadzenie księgowości (od ewidencji VAT, umów i płac, środków trwałych i pojazdów, poprzez wystawianie deklaracji skarbowych i ZUS, operacje kasowe i operacje na rachunkach bankowych, po rozliczanie rozrachunków). Zaletami programu są m.in. Automatyczna dekretacja dokumentów i rozciągliwa obsługa finansów i rozrachunków.
Rachmistrz nexo jest częścią
InsERT nexo – zintegrowanego kompletu, w którego skład wchodzą jeszcze:
Subiekt nexo – system obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej,
Rewizor nexo – system finansowo-księgowy,
Gratyfikant nexo – system kadrowo-płacowy i
Gestor nexo – system zarządzania relacjami z klientami.
Najważniejsze możliwości Rachmistrza nexo:
- prowadzenie księgi przychodów i rozchodów albo ewidencji podatku zryczałtowanego (płynne przejście między zróżnicowanymi formami księgowości)
- ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów, sprzedaży (w tym sprzedaż marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności z możliwością tworzenia zapisów na podstawie JPK_V7 i wcześniejszych plików JPK_VAT
- ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca stosowania, wydruk tabeli i planów amortyzacji), a także ewidencja wyposażenia i remanentów
- podstawowa obsługa wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych i umów o pracę
- nowoczesny system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika, przez ewidencję przychodów z innych źródeł (EP), do odliczeń i obniżek podatku związanych z różnymi ulgami, w tym darowizny związanej z walką z COVID-19
- na potrzeby podatku zryczałtowanego obsługa nowej 15-procentowej stawki obowiązującej od 1 stycznia 2021
- ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych użytkowanych do działalności gospodarczej, a także pojazdów firmowych z możliwością częściowego bądź pełnego odliczenia VAT
- obsługa dowodów wewnętrznych - dokumentów własnych podmiotu dotyczących operacji zachodzących w środku firmy
- obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą płatniczą, bony), raporty kasowe
- obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (off-line i on-line)
- księgowy ślad rewizyjny, czyli możliwość analizowania działań użytkowników w głównych ewidencjach księgowych przez uprawnione osoby
- ewidencja i rozliczanie rozrachunków, naliczanie różnic kursowych, integracja z zapisami księgowymi KPiR, a także z zapisami VAT
- wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy wspólników i pracowników
- rozliczanie podatku VAT plikiem JPK_V7, obowiązującym od października 2020
- wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA), a także możliwość eksportu do programu Płatnik
- automatyczna dekretacja do KPiR albo EP i rejestrów VAT przy pomocy definiowalnych schematów
- integracja z systemem sprzedaży Subiekt nexo
- możliwość pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej
- pokaźne wsparcie w generowaniu pliku JPK_V7 i jego obowiązkowej wysyłki do Ministerstwa Finansów
- generowanie ksiąg oraz dowodów księgowych do plików JPK i dostarczanie ich na potrzeby kontroli skarbowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub na informatycznych nośnikach danych
- wsparcie dla procedury centralnego rozliczania VAT, gdzie ewidencja prowadzona jest w jednostce podrzędnej, a rozliczenia dokonane są w jednostce centralnej (np. Jednostki samorządu terytorialnego, którym podlegają szkoły, zakłady praktyczności publicznej itp.)
- badanie statusu kontrahentów na podstawie danych GUS, portali Ministerstwa Finansów dotyczących NIP i VAT, Białej listy podatników, bazy aktywnych podatników VIES oraz rejestru kaucji gwarancyjnych
- komunikacja z klientami i pracownikami za pomocą wbudowanego klienta poczty i SMS
- biblioteka załączników umożliwiająca ewidencjonowanie zewnętrznych plików (np. Umów w formacie PDF) - limit 1000 załączników.
Obsługa RODO:
- cele i zgody na przetwarzanie informacji
- obowiązki informacyjne
- ochrona informacji
- prawo do zapomnienia (anonimizacja).