Nauczanie bywa traktowane jak powołanie. Młodzi nauczyciele rozpoczynają pracę w szkole z myślą, że zmienią świat na udoskonalone. Prędko się okazuje, iż mimo ogromnego poświęcenia i wielkiego wysiłku pożądane sukcesy nie przychodzą. Większość nauczycieli chce wykonywać swoją pracę jak najlepiej, nieraz jednak powielają stare schematy i nauczają tak, jak sami byli uczeni, albo tak, jak im się wydaje, iż należy uczyć. Niestety, te sposoby nieraz nie zaspokajają potrzeb edukacyjnych współczesnych uczniów.Dzięki badaniom neurobiologów i psychologów poznawczych dziś dużo lepiej rozumiemy, jak działa mózg, gdy się uczymy. Ta książka została napisana z myślą o osobach, które chcą efektywnie uczyć, stosując osiągnięcia neurobiologii w praktyce. Dokładnie omówiono tu procesy zachodzące podczas zapamiętywania i czynniki, które mają największy wpływ na to, żeby było ono sprawne. Przedstawiono techniki umożliwiające przywoływanie wiedzy u uczniów oraz przedyskutowano, w jaki sposób nauczyciel może pomóc uczniom w szybszym utrwalaniu koncepcji w pamięci długofalowej, żeby mogli myśleć i działać bardziej kreatywnie. Materiał zawarty w poradniku został zaprezentowany w sposób zrozumiały i niebanalny, dzięki temu jest z łatwością przyswajalny choćby dla osób nieobeznanych z działaniem mózgu!