Zacznij od skryptów, a skończysz na szczycie! Pierwsze kroki, czyli od czego zacząć przygodę z Pythonem potrzebne gadżety, czyli z czego i jak stwarzać programy w Pythonie Wędrówka przez style, czyli jak programować strukturalnie, obiektowo i funkcyjnie Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, dlaczego na świecie istnieje aż tyle języków programowania i czym różnią się one od siebie? I których z tych języków warto się nauczyć? z całą pewnością co najmniej kilku, ale na Twojej niedługiej liście nie może zabraknąć Pythona!
Ten język ma dwie konkretne zalety: po pierwsze, jest wyraźnie łatwiejszy w nauce i bardziej instynktowny nawet C czy C++, a po drugie, umożliwia tworzenie skryptów, czyli poręcznych programów, przydających się na co dzień programistom wszelkiej maści, administratorom sieci i wielu innym ludziom.
Python to także fantastyczne narzędzie do tworzenia rozbudowanych projektów. Zresztą, możesz się o tym prędko przekonać. W tej książce znadziesz omówienie wszelkich najważniejszych funkcji i możliwości Pythona.
Zobaczysz, jak pracować w środowisku tego języka, jak używać zmiennych, instrukcji warunkowych, funkcji i typów informacji. Zobaczysz, w jakich sytuacjach warto wykorzystywać pętle i moduły, jak wykonywać operacje na plikach i jak obsługiwać wyjątki.
Sprawdzisz, do czego przydaje się programowanie strukturalne, a do czego obiektowe, i zobaczysz, jakzłączyć je w Pythonie! krótko mówiąc, zanim się obejrzysz, zaczniesz samodzielnie pisać zaawansowane skrypty.
sprawdź, programuj i baw się korzystnie! Pierwszy program, czyli jak zostałem programistą Zmienne są potrzebne... A zmienne znakowe jeszcze bardziej Operacje wejścia – przekaż skryptowi dowolne informacje Instrukcje warunkowe – początek prawdziwego programowania Funkcje – to jest to!
Zasięg zmiennych i nieco więcej o instrukcjach warunkowych – trzeba uważać Pętle – czyli jak ułatwić sobie życie innowacyjne typy informacji – to tylko groźnie brzmi! Operacje na plikach – w końcu niebanalny rozdział!
Moduły – one są perfekcyjne! Wyjątki – czyli błędy w języku Python Obiekty, klasy i metody – czyli programowanie obiektowe Zaklinaj węża, czyli programuj w Pythonie! Powyższy opis pochodzi od wydawcy.