Techniki uczenia głębokiego rozwijają się w imponującym tempie, a sieci neuronowe znajdują wykorzystanie w rozmaitych branżach. Coraz częściej komputer wykonuje zadania, które do niedawna były zarezerwowane dla człowieka.
korzystnym przykładem jest tworzenie dzieł sztuki: ostatnie postępy w dziedzinie modelowania generatywnego powodują, że maszyny tworzą oryginalne obrazy w określonym stylu, piszą spójne akapity tekstu, komponują błogą w odbiorze muzykę i generują prawdopodobne scenariusze zdarzeń.
Ta "generatywna rewolucja" już się zaczęła, a jej efekty przekraczają najśmielsze wyobrażenia. Ta książka jest użytecznym przewodnikiem dedykowanym dla inżynierów uczenia maszynowego i analityków informacji.
W jasny i przystępny sposób omówiono w niej znaczące zagadnienia teorii modelowania generatywnego, a następnie zaprezentowano techniki stosowane do budowy modeli generatywnych, włącznie z ogólnym opisem uczenia głębokiego, wariacyjnych autoenkoderów i generatywnych sieci antagonistycznych (GAN).
Na tej podstawie - z wykorzystaniem biblioteki Keras - pokazano wewnętrzne funkcjonowanie każdej z tych technik, łącznie z najmocniej pionierskimi architekturami. Opisano krok po kroku sposoby rozwiązywania takich twórczych zadań jak malowanie, pisanie i komponowanie muzyki oraz użycia modelowania generatywnego do optymalizacji strategii grania w gry (modele World).
W książce pomiędzy innymi: działanie autoenkoderów wariacyjnych tworzenie sieci GAN, w tym CycleGAN i MuseGAN rekurencyjne modele generatywne do tworzenia tekstu, a także mechanizmy uwagi modele generatywne w środowiskach uczenia poprzez wzmacnianie architektura Transformer (BERT, GPT-2) oraz modele generowania obrazu Czy potrafisz stworzyć...
twórcę$441 Powyższy opis pochodzi od wydawcy.