Aby zrobić zdjęcie, które porusza najgłębsze emocje i przykuwa uwagę na dłużej, nie Ci trzeba kosztownego sprzętu. Owszem, profesjonalizm narzędzi jest ważny, jednak dużo stanowczojsze są wizja, empatia, szacunek i niezaspokojona ciekawość. Najkorzystniejsze fotografie powstają dzięki intuicji, są konsekwencją znanego fotografom wewnętrznego konfliktu między artystą i technikiem. Tylko połączenie rzemiosła i sztuki umożliwi stworzenie fotografii, które opowiadają prawdziwe historie, ukazują piękno i godność, przenoszą widza wprost na ulicę, do świątyni, do czyjegoś ogrodu czy domu. Odnalezienie w sobie tej subtelnej równowagi, wizji i intuicji nie jest proste. Ta książka mówi o sztuce fotografowania. Choć nie brakuje tu wskazówek odnoszących się do technicznej strony robienia fotografii, opowiada z zasady o pasji fotografowania: o tym, że uchwycenie ludzi, miejsc czy kultur na obrazie udaje się tylko tym, którzy znaleźli swoją wizję i odkryli w sobie palące pragnienie pokazania własnego sposobu odbierania świata. Zainspiruje Cię do opowiedzenia swoich historii z takim zaangażowaniem i tak przekonująco, jak to jest tylko możliwe dzięki fascynującej sile fotografii. Dowiesz się, jak robić naprawdę prawidłowe zdjęcia - korzystne, czyli takie, które są wspólnym dziełem serca i umysłu, emocji i rozumu. Lecz to nie wszystko, co wyszukasz w tej książce. Jest pełna odcieni, światła, ciepła i uczy wizualnej wrażliwości - to właściwości rewelacyjnych fotografii! W tej książce wyszukasz wskazówki i inspiracje do fotografowania: w i w czerni i bieli ludzi na pełnych wyrazu portretach miejsc zwyczajnych i niezwyczajnych krajobrazów i detali sprzętem najprostszym i mistrzowskim Zdjęcie z duszą: fotografuj to, co kochasz! detale książki Tytuł oryginału: Within the Frame, 10th Anniversary Edition: The Journey of Photographic Vision Tłumaczenie: Piotr Cieślak ISBN Książki drukowanej: 978-83-283-5810-2, 9788328358102 Data wydania książki drukowanej: 2020-03-03 Książka w odcieniu: Tak Pobierz przykładowy rozdział PDF Spis treści Przedmowa (ix) Wstęp (xii) ROZDZIAŁ 1. Chodzi o wizję (2) Zrozumienie wizji (2) Pogoń za wizją (6) ROZDZIAŁ 2. W kadrze (8) Fotografuj to, co Cię porusza (10) Porusz mnie (13) O tym, co w kadrze (15) O tym, co poza kadrem (18) Niedecydujące momenty (21) Wszystko jest względne (27) Iluzja egzotyki (28) Czas w kadrze (34) Długość czasu (34) wybór chwili (38) ROZDZIAŁ 3. Artysta i technik (40) Sprzęt jest prawidłowy, ale wizja udoskonalona (42) Dobra ekspozycja (48) najkorzystniejszy cyfrowy negatyw (49) Ustawianie ekspozycji światła (50) Zobaczyć światło (52) Wybieraj obiektyw na podstawie jego atrybuty (58) Teleobiektywy (59) Jak najszerzej (63) Reguła trójpodziału (68) Nie ma filtra "odratuj" (71) Natchnienie i zmęczenie (74) ROZDZIAŁ 4. Opowiadanie historii (84) Uniwersalne motywy (86) Konflikt w kadrze (90) Esej fotograficzny (92) Zależności (99) Kierowanie uwagą (101) Pozostawianie wskazówek i prowokowanie pytań (105) ROZDZIAŁ 5. Fotografowanie ludzi (112) Nawiązywanie kontaktu z ludźmi (114) Bariera językowa (118) Wzrok prawdę Ci powie (122) Uwiecznianie emocji (126) O dawaniu i braniu (132) Nieetyczne kadry (135) Fotografowanie dzieci (137) Fotografowanie seniorów (142) Niepozowane i pozowane (149) Dlaczego warto robić niepozowane zdjęcia uliczne$827 (149) Wybiórczość (150) Abstrakcyjne portrety (157) Problemy ze światłem w trakcie fotografowania poza studiem (158) Jeszcze cztery (164) ROZDZIAŁ 6. Fotografowanie miejsc (170) Rekonesans (172) Zwiady (175) Niewygórowane kryteria (177) Bądź przygotowany (182) Więcej niż pocztówka, czyli o korzyściach z włóczęgi (187) Zwolnij (191) Klimat miejsca, czyli o poszukiwaniu doznań (192) Bądź obecny: wrażliwość fizyczna i emocjonalna (194) Bądź we właściwym miejscu... (196)...we właściwym czasie... (196)...z właściwym nastawieniem (199) Fotografowanie znanych miejsc (202) Symboliczne obrazy zwykłych miejsc (204) Tworzenie zdjęcia (207) Czekaj (209) Szukaj (211) Twórz (211) Pierwiastek ludzki (213) komponent skali (215) Krajobrazy (218) Tworzenie głębi za pomocą warstw (226) Fotografuj znaczne (230) Fotografuj drobne (234) ROZDZIAŁ 7. Fotografowanie kultur (240) Wrażliwość kulturowa (243) Badaj i zadawaj pytania (244) Wartości i tabu (246) Inne nie znaczy złe (246) Wszyscy jesteśmy inni, wszyscy jesteśmy tacy sami (248) Historia i bohaterowie (250) Fotografia kulinarna (253) Festiwale i święta (257) Fotografowanie sztuki (261) Fotografowanie języka (263) Fotografowanie wiary (265) Pamiętaj o głębszych motywach i znajdź sposób, żeby je pokazać (266) Okaż szacunek (270) Podsumowanie (274)