ADHD to najczęstsze zaburzenie rozwojowe – dotyka 5% dzieci. ADHD ze względu na swoje objawy utrudnia osiągnięcie sukcesów szkolnych, zawodowych, towarzyskich. Nasilenie objawów ADHD zniża się z upływem czasu. Wczesne rozpoczęcie terapii indywidualnej dziecka, a także terapii rodzinnej zasadniczo zwiększa szansę na zmianę zachowania dziecka. Cykl leczenia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi to równoczesna praca z dzieckiem, rodzicami i szkołą. Ważne jest zatem dostarczenie rodzicom i wychowawcom danych o zaburzeniu dziecka, jego przyczynach, przebiegu i ewentualnych następstwach, a także – lub może na ogół – o procesie terapii i ich własnym w nim udziale.
Książka - napisana poprzez doskonały zespół, który od dawna zajmuje się dziećmi z ADHD i prowadzi właściwie jedyną specjalistyczną poradnię w Polsce - dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia ona rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i zezwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań: "Co złego zrobiliśmy?" i "Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?". Równocześnie jednak uświadamia, jak różnego typu działania wychowawcze, użytkowane w dobrej wierze, mogą wzmacniać objawy zaburzenia oraz wskazuje, jak temu uniemożliwiać.