Fenomenolog Roman Ingarden zwrócił uwagę na osobliwy fakt: chociaż istnienie dzieł literackich wydaje się nam naturalne jak powietrze, to zapytani, czym one są, nie potrafimy udzielić trafnej odpowiedzi. Współcześnie w podobnym tonie można zapytać o gry wideo. Czym są i jakie miejsce zajmują w rzeczywistości? Czym różni się gra video od dzieła sztuki i tabliczki czekolady? To tylko niektóre z pytań stawianych poprzez prezentowaną pracę. Zapraszam w podróż po świecie gier wideo w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania o ich istotę oraz miejsce w otaczającym nas świecie. Wojciech Sikora „Rozprawa Wojciecha Sikory jest w szerokiej mierze prekursorska na gruncie polskim ( ). Ma ona rozliczne walory poznawcze i jest udaną próbą realizacji odważnego, żeby nie powiedzieć miejscami karkołomnego, zadania, określonego przez przyjęty projekt badawczy. ( ) Autor zaprezentował w swojej książce szereg genialnych analiz. Otwierają one interesujące pola badawcze, zachęcają do dalszych poszukiwań, ustalają ważne dla filozoficznej teorii gier video fakty". Prof. Dr hab. Krzysztof Stachewicz Wojciech Sikora? doktor filozofii; doktoryzował się w Instytucie Filozofii Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Publikował m.in. W czasopiśmie „Hybris" oraz „Humanistyka i Przyrodoznawstwo". Centralnym punktem jego zainteresowań badawczych są gry wideo wraz z szeroką gamą związanych z nimi zjawisk.