Oddajemy w Państwa ręce podręcznik traktujący o skomplikowanej sztuce marketingu. W głównej mierze dlatego, że marketing cały czas ewoluuje. Przyczyniają się do tego zmiany zachodzące w zachowaniach odbiorców, postęp technologiczny, rozwój mediów i ewolucja sposobu zarządzania przedsiębiorstwami.
Narzędzia marketingowe z jednej strony pozwalają wydajnie komunikować się z odbiorcami, z drugiej zaś zezwalają na im przekazywanie informacji zwrotnej. Pozwalają poznawać konsumentów i oferować im wartościowe produkty i usługi.
Coraz częściej pozwalają na także dbanie o dobro społeczne i sprzyjają ochronie środowiska. Naturalnie marketing ma także wady, gdyby jednak ich nie miał, nosiłby znamiona sztuczności. Czy marketing jest sztuką kreacji czy sztuką manipulacji? świetnym dzieckiem rynku czy nastawioną na zysk machiną wpływu na decyzje konsumentów? Przygotowując ten podręcznik, staraliśmy się spojrzeć na problem szczególnie szeroko, pokazać genezę marketingu, a także to, jak zmieniał się na przestrzeni lat, zwrócić uwagę na jego współczesne, nieraz niekonwencjonalne, narzędzia, odnieść się do tego, jakie kreatywne rozwiązania ze sobą niesie, pokazać, że kreacja ta oparta jest na przemyślanym zarządzaniu.
W książce umieszczono niemało danych użytecznych i ciekawostki związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw. Liczne odniesienia do literatury przedmiotu mają na celu spojrzenie na problem z rożnych punktów widzenia, by pozycja stała się najistotniej ciekawa dla Czytelnika aby przekazać istotę wiedzy na temat marketingu.
Z uwagi na to,posiadają Państwo przed sobą podręcznik akademicki, to znajdują się w nim także ważne definicje wraz z legendą zawiadamiającą, na których stronach ich szukać.