Podręcznik marketingu asygnowany dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w ramach przedmiotu „Podstawy marketingu", „Marketing", „Zarządzanie marketingowe", a także innych przedmiotów specjalnościowych, uczestników studiów po-dyplomowych w zakresie zarządzania, praktyków gospodarczych samodzielnie poznających problematykę marketingu oraz dydaktyków szkół wyższych przeciętnych szkół ekonomicznych.
Podręcznik przedstawia w głównej mierze sposób kształtowania strategii marketingowej. Omówiono także zagadnienia związane ze użytkowaniem marketingu w różnych sytuacjach rynkowych, a także zarządzaniem działalnością marketingową, wydajnością i efektywnością marketingu.
gromadzi jednocześnie wiedzę ugruntowaną, wspartą doświadczeniem wielu lat używania marketingu na świecie, jak i wiedzę nową, wypracowaną w ostatnich latach (zwłaszcza w obszarze marketingu internetowego).
Każdy rozdział gromadzi syntetyczne wprowadzenie, kluczowe po-jęcia, zasadnicze tematy merytoryczne, użyteczny blok „Z praktyki rynkowej", moduł „Zdaniem eksperta" zawierający wypowiedzi wybitnych praktyków gospodarczych, dylematy decyzji rynkowych oraz zadania.
Podręcznik posiada sporo tabel, rysunków i zestawień. Treść jest przedstawiona w atrakcyjny sposób (student friendly). W przypisach znajdują się nawiązania do żargonowych określeń z dziedziny marketingu.
Czytelnik otrzymuje nowoczesny, bogaty tematycznie i atrakcyjnie opracowany podręcznik marketingu Oddajemy do rąk Czytelników podręcznik, który prezentuje współczesną koncepcję marketingu. Jej głównym założeniem jest zmienność warunków działania przedsiębiorstwa, w szczególności związana z postępem technologii, która przeobraża nie tylko narzędzia marketingu, lecz także modele biznesu i zasady funkcjonowania rynku.
Ze względu na to, iż skala zmian jest nad wyraz spora, przedsiębiorstwa muszą nieustannie się do nich adaptować. Wymaga to od nich jednocześnie umiejętności produktywnego konkurowania, jak i nawiązywania współpracy z innymi uczestnikami rynku.
Rolą marketingu staje się w takich warunkach stworzenie spójnej koncepcji działania, która uwzględnia te wyzwania. Z tego powodu tytuł naszego podręcznika to Marketing. Sztuka konkurowania i współpracy.
Podręcznik kierujemy do Czytelników, którzy rozpoczynają studiowanie problematyki marketingowej oraz tych, którzy znając podstawy, chcą zrozumieć innowacyjne aspekty kształtowania strategii marketingowej, uwzględniające wirtualizację rynku.
Rozumiejąc praktyczne znaczenie marketingu, w podręczniku umieściliśmy dużo przykładów rynkowych, które stanowią uzupełnienie treści teoretycznych i ułatwiają ich przyswojenie. Jesteśmy jednak przekonani, iż sukces działań marketingowych zależy od wybitnych praktyków, dlatego poprosiliśmy ich o głos.
Naszą prośbę skierowaliśmy do menedżerów najwyższego szczebla, a także specjalistów mających wieloletnie doświadczenie w biznesie, którzy zechcieli podzielić się swymi refleksjami na temat uwarunkowań używania marketingu i jego dobrych praktyk.
Ich wypowiedzi zostały zamieszczone w sekcjach Zdaniem eksperta. Mamy nadzieję, że podręcznik wprowadzi Czytelników w świat jednocześnie teorii, jak i praktyki marketingu. Autorzy