Praca Agnieszki Hess stanowi cenny wkład w rozważania dotyczące relacji między mediami a organizacjami pozarządowymi, funkcjonującymi w Polsce i tworzącymi trzeci sektor sfery publicznej. W warstwie teoretycznej analizy autorka rozważa, jak w perspektywie politologicznej rozwija się i jakie bariery napotyka proces tworzenia się sfery publicznej, i dalej – społeczeństwa obywatelskiego w warunkach coraz wyraźniej krystalizującej się w naszym kraju demokracji deliberatywnej.
Ważnym aspektem tego procesu jest mediatyzacja działania instytucji systemu demokratycznego, w tym przypadku organizacji pozarządowych, działających na polskiej scenie publicznej. Nie mniej istotna jest ponadto artykulacja ich interesów i deliberatywna treść działań podejmowanych w rozmiarze publicznym.
Ten obszar zagadnień stał się przedmiotem badań empirycznych (wywiady pogłębione; analiza zawartości), prowadzonych przez autorkę wśród przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz dziennikarzy mediów drukowanych i elektronicznych, zajmujących się motywem sektora pozarządowego.
Wyniki badań ujawniają wyraźną asymetrię oczekiwań obu stron co do transmitowanych w przekazie mediów reprezentacji medialnych organizacji pozarządowych, a także sposobów zakotwiczania działalności organizacji pozarządowych w sferze publicznej.
To niezwykle pokaźny sygnał, wskazujący, że w procesie komunikacji politycznej między organizacjami pozarządowymi i mediami jest jeszcze sporo do zrobienia. Z recenzji prof. Dr hab. Teresy Sasińskiej-Klas