Publikacja pokazuje główne kierunki zmian w dziennikarstwie, w pojmowaniu funkcji przekazu dziennikarskiego (i generalnie: medialnych przekazów informacyjnych) oraz roli dziennikarza - zmian, które dokonują się z jednej strony pod wpływem tzw. Nowych mediów, z drugiej zaś wynikają z faktu, iż komunikaty rodzaju informacyjnego krążą w przestrzeni określanej właściwościami takich mediów. W coraz pokaźniejszym stopniu media stają się elementem stylizacji rzeczywistości, regulowanej warunkami nie tylko rozwoju kultury, ale i gospodarki (konkurencja i komercja) oraz technologii. Miejsce faktów zajmują faktoidy, a opinia publiczna jest fantomem powodowanym przez sondaże publikowane w mediach. Uświadomienie i analiza tego narastającego problemu jest właśnie tematem tej publikacji.
Tytuł Dziennikarstwo wobec nowych mediów Podtytuł Historia, teoria, praktyka Autor Zbigniew Bauer Język polski Wydawnictwo Universitas ISBN 978-83-242-1001-5 Rok wydania 2009 Kraków Wydanie 1 liczba stron 448 Format pdf