Dlaczego istotą rzeczy stało się doświadczenie klienta? Jak jest projektowane? Dlaczego w sklepach sprzedaje się wrażenia, a nie tylko produkty? I dlaczego sklepy stały się połączeniem laboratorium, galerii sztuki i placu zabaw? Co wspólnego z projektowaniem doświadczeń mają kurz, kosmos i kaszmir? Co łączy kapsułowe kolekcje i limitowane edycje z masową produkcją? Dlaczego w dobie najnowszych technice świat stał się tak nostalgiczny i tęskni za rzemieślniczym kunsztem, esencjonalnymi ideami i autentyzmem? Czym jest luksus w czasach wszelkiego? I wreszcie – dlaczego rzecz tkwi w idei? "Projektowanie doświadczeń" to porywająca podróż po świecie marketingu, designu i architektury.
Opowieść o tym, jak doświadczenie stało się jedną z najważniejszych metod komunikacji. Żyjemy bowiem w czasach, gdy choćby najlepiej zaprojektowane produkty i usługi przestały być same w sobie wystarczająco atrakcyjne, a rzeczy, aby były pożądane (oprócz tego, że powinny być poprawnie stworzone i opowiedziane), muszą podążać za treścią życia.
Począwszy od charakteru przestrzeni handlowych, przez formę oferty, po wizerunek marki – wszystko wydaje się być podporządkowane właśnie doświadczaniu. Producenta zmieniają swe oblicza, garderobę i scenografię, stając się artystami, intelektualistami, marszandami, wyrafinowanymi podróżnikami czy sportowcami.
Obserwując ich poczynania, można pozwolić sobie na konstatację, że te najistotniej ekskluzywne kreują etos, a te szerzej dostępne – styl życia. "Projektowanie doświadczeń" jest spojrzeniem na współczesność poprzez pryzmat ciekawej komunikacji, sztuki, architektury, wzornictwa oraz globalnej ekonomii.
Od Nike, Supreme, poprzez Louis Vuitton, Hermés, Aēsop, Ace Hotels, Colette i Dover Street Market, do M&M's i Acne Studios. Kluczowe projekty i tendencje zaprezentowano przez portfolio najciekawszych koncepcji, lecz w szerokim kulturowym kontekście.
Autor demonstruje, jak producenta projektują doświadczenia w czasach wszystkiego – gdy luksus przestał być już dawno wysadzany złotem, nostalgia i kunszt łączą się z zaawansowaną technologią, a świat wirtualny i rzeczywisty grają w jednym zespole na zmysłach publiczności.