Ważnym elementem, od którego zależy pozytywne doświadczenie użytkowników danego towaru albo systemu, jest architektura informacji. Organizacja treści, etykietowanie i systemy nawigacji i wyszukiwania to cztery filary wpływające na funkcjonalność i poręczność, a w rezultacie ponadto na satysfakcję odbiorców.
Dobra architektura informacji pomaga ludziom zrozumieć ich otoczenie i znaleźć to, czego szukają – równocześnie offline, jak i online. Na niniejszą monografię składa się zbiór tekstów będących skutkiem studiów autorów zajmujących się problematyką architektury informacji w jej aspektach użytecznych i badawczych.
Wśród poruszonych zagadnień można wyszczególnić m.in. Analizy wykorzystania w procesie projektowym technice sztucznej inteligencji; badania doświadczeń użytkowników i relacji zachodzących pomiędzy systemem a jego użytkownikiem; bezpieczeństwo danych czy opisy procesów i badań architektury informacji zróżnicowanych zasobów cyfrowych.