Ta książka jest pomocą oferowaną wszystkim, którzy czują się zagubieni i przerażeni nieznanymi dotąd problemami, jakie pojawiły się w momencie awansu menedżerskiego. Odpowiada ona nie tylko na te wyzwania, przed którymi stanąłem na początku zawodowej kariery, lecz opisuje mnóstwo przypadków i zdarzeń napotkanych na długiej i najróżniejszej kierowniczej ścieżce.
Miałem bowiem możliwość zarządzania ludźmi w wielu branżach, dziedzinach, w rozmaitych krajach i kulturach organizacyjnych. Książka "Jak być korzystnym menedżerem\" nie jest zatem wytworem konsultanta, szkoleniowca, psychologa biznesu czy innej osoby zgłębiającej teoretyczne aspekty zarządzania.
Praktycznie każdą opisywaną tu sytuację przeżyłem na własnej skórze i zmuszony byłem do jej rozwiązania. Opisuję blisko 30 najróżniejszych studiów przypadków i dużo drobniejszych przykładów ilustrujących zamieszczone rozważania.
Publikacja ta jest jednak wyjątkowa nie tylko dlatego,przedstawia solidne sposoby nowoczesnania w wielu mniej czy bardziej typowych sytuacjach związanych z kierowaniem. Dodatkowo, a może przed wszystkim, chciałem przekazać pewne niełatwe do uchwycenia wartości, które sprawiają, iż z potencjalnie skutecznego menedżera, stajemy się prawdziwie charyzmatycznym przywódcą, liderem, który jest w stanie natchnąć swój zespół do osiągania fantastycznych rezultatów, i takim, który jest pamiętany jako wzór i postać godna naśladowania.
Ze "Wstępu" do książki W tej książce poruszonych jest mnóstwo tematów i spraw, o których rzadko lub w ogóle nie wspomina się w innych pracach o tematyce zarządzania. Krzysztof Tomczyk, Dyrektor Handlowy Jestem pod wrażeniem, poprawnie się to czyta, wciągająco zarówno z punktu widzenia pracownika, jak i kierownika.
istotnie podoba mi się sporo odniesień do branży IT. Piotr Jeżewski, Administrator Systemów Gdybym napotkał taką książkę na początku mojej kariery, bez dwóch zdań byłoby mi łatwiej kierować i uniknąłbym niepotrzebnych błędów.
Stanisław Tomaszewski, Dyrektor Zakupów, Trefl S.A Lech Przemieniecki Menedżer z ponad 30-letnim doświadczeniem w handlu detalicznym, zarządzaniu łańcuchami dostaw, obsłudze klienta, logistyce produkcyjnej i IT.
Zarządzał kilkoma sieciach detalicznymi w Polsce, Rumunii, Czechach, Słowacji, Bułgarii i Mołdawii. Dyrektor Generalny rumuńskiej sieci dyskontów PPT. Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej TXM SA, notowanej na GPW w Warszawie.
Wiceprezes sieci modowej Top Secret.Dyrektor Międzynarodowego Centrum Zakupów i Logistyki Philips Lighting, szef Europejskiego Centrum Obsługi Klienta w Philips Consumer Lamps, kierownik działów logistyki i systemów zarządzania.
aktualnie prowadzi markę doradczą hhmc.pl