\n\nKsiążka podejmuje problematykę rozumienia utworu na tle nauk estetycznych, filozoficznych i prawnych. Jako pierwsza w krajowej literaturze pokazuje analizę nurtu skandynawskiego realizmu prawniczego i jego znaczenia dla interpretacji i wykorzystywania prawa autorskiego, postmodernistycznej estetyki i filozofii analitycznej.
\n\nAutorka poszukuje odpowiedzi m.in. Na następujące pytania:\n • czy pojęcie utworu w ustawie należy rozumieć w zupełnym oderwaniu od współczesnych trendów estetycznych, filozoficznych czy technologicznych,\n • w jaki sposób odróżnić niechronioną ideę od bronionej formy jej wyrażenia i\n • czy istnieje jakakolwiek strategia bądź metoda, która pozwoliłaby na jednoznaczne, proste i obiektywne odróżnienie jednego utworu od drugiego.
\n \n Odwołując się do analizy polskiego, unijnego, a także zagranicznego orzecznictwa, autorka demonstruje niebezpieczeństwa i pułapki prawniczego myślenia o pojęciu utworu i poddaje pod dyskusję interdyscyplinarne spojrzenie na współczesne rozumienie przedmiotu prawa autorskiego.
\n\nKsiążka jest asygnowana dla profesjonalistów, którzy w swojej praktyce zawodowej spotykają się z problemem interpretacji prawa autorskiego: adwokatów, radców prawnych, sędziów. Zainteresuje ponadto naukowców nauk społecznych, takich jak prawo, socjologia, psychologia, a także doktorantów i przedsiębiorców z sektorów zarządzania kulturą bądź IT.