Autor legendarnej książki Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi, swą karierę wybitnego „nauczyciela życia" dwudziestego wieku rozpoczął od nauczania sztuki publicznego przemawiania.
Jego konwencjonalne opracowanie na ten temat ukazało się w 1926 roku, doczekawszy się wielu skróconych wersji. To świeże, uaktualnione wydanie, zachowuje pełen wachlarz koncepcji i metod, jakie zawierała wersja oryginalna – łącznie z ćwiczeniami głosu, zamykającymi każdy rozdział, według pierwotnego zamysłu autora. Przeniesiony z wersji oryginalnej aneks, obejmuje całkowitą treść trzech tradycyjnych esejów z zakresu samorozwoju: Ziemia diamentów Russella H. Conwella, Wiadomość dla Garcii Elberta Hubbarda, a także Tak, jak człowiek myśli Jamesa Allena.
Niniejsza książka Dale’a Carnegiego jest wyśmienitym przewodnikiem po wszelkich aspektach przemówień publicznych, od sposobu mówienia, oddychania, postawy przed audytorium, po budowę mowy, i sposób jej wygłoszenia. Autor kładzie także szczególny nacisk na psychologiczny aspekt wystąpień publicznych, na oddziaływanie na emocje słuchaczy.
Jak stać się genialnym mówcą i rozmówcą niezwykle dużo przykładów mów, które przeszły do historii (nie tylko amerykańskiej czy angielskiej) ale też wierszy, fragmentów dzieł literackich czy powiedzeń znanych ludzi – a wszystko po, aby jaśniej i interesującoj przedstawić i udokumentować tezy autora. Jest to jakby książka w książce, tak niemało perfekcyjnych nazwisk przywołał Carnegie. Czyta się ten poradnik jak korzystną powieść, gęsto inkrustowaną poczuciem humoru.
Czytając tę książkę dowiesz się m.in.:
- jakie są podstawowe elementy przygotowania i wygłaszania mowy
- jak należy opracować potrzebne dane
- jak skoncentrować uwagę słuchaczy
- jak wzbogacić mowę o przykłady, anegdoty, statystki i analogie
- jak przekonać słuchaczy do przyjęcia tego, co chcesz im powiedzieć
- jak wykorzystać język ciała do wzmocnienia przekazu
- kiedy i jak posługiwać się humorem
- jak pamiętać o tym, co chcesz powiedzieć, bez konieczności uczenia się na pamięć
- jak stworzyć swój własny fason i osobowość sceniczną