Autor legendarnej książki Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi, swą karierę wybitnego „nauczyciela życia” dwudziestego wieku rozpoczął od nauczania sztuki publicznego przemawiania.
Jego konwencjonalne opracowanie na ten temat ukazało się w 1926 roku, doczekawszy się wielu skróconych wersji. To świeże uaktualnione wydanie, zachowuje pełny wachlarz koncepcji i metod, jakie zawierała wersja oryginalna – łącznie z ćwiczeniami głosu, zamykającymi każdy rozdział, według pierwotnego zamysłu autora. Przeniesiony z wersji oryginalnej aneks, obejmuje pełną treść trzech konwencjonalnych esejów z zakresu samorozwoju: Akry diamentów Russella H. Conwella, Wiadomość dla Garcii Elberta Hubbarda i Tak, jak człowiek myśli Jamesa Allena.
Niniejsza książka Dale’a Carniegie’go jest świetnym przewodnikiem po wszelkich aspektach przemówień publicznych, od sposobu mówienia, oddychania, postawy przed audytorium, po budowę mowy, i sposób jej wygłoszenia. Autor kładzie także szczególny nacisk na psychologiczny aspekt wystąpień publicznych, na oddziaływanie na emocje słuchaczy.
Jak stać się świetnym mówcą i rozmówcą szczególnie dużo przykładów mów, które przeszły do historii (nie tylko amerykańskiej czy angielskiej) ale też wierszy, fragmentów dzieł literackich czy powiedzeń sławnych ludzi – a wszystko po, żeby jaśniej i niebanalniej przedstawić i udokumentować tezy autora. Jest to jakby książka w książce, tak niemało nieprzeciętnych nazwisk przywołał Carnegie. Czyta się ten poradnik jak korzystną powieść, gęsto inkrustowaną poczuciem humoru.
Słuchając tej książki dowiesz się m.in.:
- jakie są podstawowe części przygotowania i wygłaszania mowy,
- jak należy opracować niezbędne dane,
- jak skoncentrować uwagę słuchaczy,
- jak wzbogacić mowę o przykłady, anegdoty, statystki i analogie,
- jak przekonać słuchaczy do przyjęcia tego, co chcesz im powiedzieć,
- jak wykorzystać język ciała do wzmocnienia przekazu,
- kiedy i jak posługiwać się humorem,
- jak pamiętać o tym, co chcesz powiedzieć, bez konieczności uczenia się na pamięć,
- jak stworzyć swój własny styl i osobowość sceniczną.