Monografia „Interdyscyplinarna edukacja poprzez sztukę. Budowanie środowiska estetycznego wychowania" jest opracowaniem o charakterze empirycznym. Autorka przeprowadziła badania wśród grupy wychowawczyń pracujących w żłobkach.
Celem badań było opracowanie warsztatów, które zmieniałyby rozumienie i postawę badanych na temat środowiska estetycznego dla rozwoju dzieci. Na podstawie sporego przeglądu literatury przedmiotu, obejmującego zagadnienia związane z twórczą edukacją przez sztukę, wychowaniem estetycznym, sztuką współczesną i kulturą wizualną, została opracowana autorska koncepcja interdyscyplinarnej edukacji przez sztukę.
Opracowanie i zawarte w nim informacje posiadają znaczny walor poznawczy dla szerokiego kręgu odbiorców. Warto także wyodrębnić na oryginalność badań związanych ze środowiskiem estetycznym drobnego dziecka przebywającego w żłobku.
Środowisko takie ma spore znaczenie dla estetycznego, poznawczego i emocjonalnego rozwoju dzieci. Z recenzji prof. Dr hab. Wiesławy Limont