W opracowaniu skupiono się przeważnie na private banking jako obszarze bankowości. Scharakteryzowano definicję private banking, a także jego zależności i powiązania z innymi pojęciami z zakresu finansów i bankowości związanymi z obsługą klientów zamożnych.
na dodatek wskazano rolę i miejsce private banking w nauce o finansach i bankowości, jak jeszcze sposób organizacji świadczenia usług na rzecz zamożnych klientów. Nie zapomniano jeszcze o nakreśleniu rysu historycznego, który umożliwia zrozumienie cech specyficznych private banking, jak w dodatku jego zróżnicowanie.
Odniesiono się także do kwestii produktowo-usługowych. Scharakteryzowano więc zagadnienia związane z ofertą dla klientów zamożnych. Odniesiono się równocześnie do podstawowych produktów bankowych, uwzględniając specyfikę potrzeb klientów private banking, produktów finansowych (inwestycji klasycznych i alternatywnych), jak i usług skierowanych do klientów zamożnych.
Wzięto pod uwagę jednocześnie ich potrzeby finansowe, jak i pozafinansowe. Nie zapomniano przy tym o najnowszych trendach, a także zjawiskach w zakresie kategorii inwestycji oferowanych klientom zamożnym, takich jak innowacje finansowe, w szczególności kryptoaktywa i waluty wirtualne, które stanowią nowy segment zainteresowania klientów private banking.
Analizie oferty produktowej dedykowanej dla klientów private banking towarzyszy również ocena poziomu ryzyka wiążąca się z zaangażowaniem w poszczególne formy inwestycji. Nie pominięto klienta i jego obsługi.
Dokonano szczegółowej charakterystyki potencjalnego klienta private banking, ze wskazaniem na jego potencjalne zróżnicowanie i segmentację. Zaprezentowano profil klienta zamożnego, odnosząc się do jego potrzeb i oczekiwań w zakresie obsługi poprzez doradcę private banking.
Stawiając klienta i jego kryteria w centrum zainteresowania private banking, dokonano także charakterystyki osób zaangażowanych w proces jego obsługi, a także narzędzia, jakimi dysponują (marketing, innowacje finansowe).
Novum w literaturze krajowej jest jednak odniesienie się również do wyzwań, jakie wiążą się z obsługą klientów zamożnych, w szczególności niedocenianego dotychczas ryzyka zaangażowania banku w proceder prania pieniędzy.
Ostatni rozdział książki dotyczy bezpieczeństwa obsługi klientów private banking. W rozdziale tym dokonano szczegółowej prezentacji i analizy dotyczącej rodzajów ryzyka, jakie wiążą się z organizacją obsługi klienta zamożnego.
Pod tym względem odniesiono się zarówno do organizacji private banking w ramach danej instytucji, implikacji dla bezpieczeństwa środków powierzonych przez zamożnego klienta bankowi, jak też bezpieczeństwa z punktu widzenia funkcjonowania samego banku (compliance).