Celem niniejszej monografii będzie analiza wielowymiarowości zjawiska konwergencji mediów i jego konsekwencji w odniesieniu do sfery komunikacji marketingowej i public relations współczesnych organizacji.
Analiza ta w szczególności dotyczyć będzie technicznych, ekonomicznych i kulturowych aspektów prze¬obrażeń komunikacji społecznej firm, a także ewolucji form i narzędzi owej komunikacji w dobie ekspansji nowych technologii i przenikania się zjawisk medialnych.
Przy¬jęto, iż tak jak konwergencja wywołuje wielorakie, niełatwe konsekwencje dla działalności przedsiębiorstw i ich funkcjonowania w sferze komunikacyjnej, jednakowo zjawisko konwergencji jest wielowymiarowe, wymykające się jednoznacznym definicjom, dokładnym opisom i uproszczonym zabiegom badawczym.
konieczne jest więc dokonanie jego wielowymiarowej analizy z wykorzystaniem podejścia interdyscyplinarnego i złożonej metodologii wykorzystującej dorobek takich dziedzin jak nauka o zarządzaniu, nauka o mediach, socjologia, psychologia organizacji etc.