Badania nad użyciem mediów społecznościowych w produkowaniu innowacji przedsiębiorstw, w dzieleniu się wiedzą wciąż znajdują się na wczesnym etapie rozwoju. Obecna literatura oferuje niedużo wskazówek dotyczących efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w tworzeniu innowacji.
Wyzwaniem dla obecnych przedsiębiorstw jest zatem zrozumienie tego, jak wydobyć z mediów społecznościowych potencjał innowacyjny, jak zastosować mądrość tłumu w podejmowaniu ważnych decyzji biznesowych.
Prezentowana praca wychodzi naprzeciw temu wyzwaniu, a przeprowadzone w niej dociekania zostały oparte na oryginalnych przemyśleniach oraz wnioskach pochodzących z przeprowadzonych badań własnych wśród polskich nieznacznych i średnich przedsiębiorstw.
Podjęta w książce problematyka jest zatem istotna i aktualna z punktu widzenia teorii i praktyki zarządzania. Wyczerpująco opisuje zakres i formę zastosowania mediów społecznościowych w kreowaniu innowacji w przedsiębiorstwach.
Opracowanie wnosi wkład do obecnego stanu wiedzy, rozszerzając zrozumienie możliwości wykorzystania mediów społecznościowych w kreowaniu innowacji przedsiębiorstw. Badania posiadają także ważne implikacje dla praktyków biznesu, którzy wraz z ciągłym rozwojem technologicznym, dostępem do danych i rosnącymi kryteriami rynkowymi są postawieni przed wyzwaniem jak najskuteczniejszego użycia mediów społecznościowych do tworzenia innowacji.