\n\n Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę użytkowania nowych rozwiązań w nauczaniu.\n \n Omówione w publikacji postępowe nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu zróżnicowanych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej danych zwrotnej udzielanej sobie nawzajem.\n \n Czytelnik odszuka w książce odpowiedzi m.in.
na takie pytania jak:\n • co decyduje o rozwoju faktycznej chęci uczenia się uczniów;\n • jak zorganizować przestrzeń klasy, żeby uczniowie chcieli się uczyć;\n • dlaczego brak ocen motywuje uczniów do uczenia się i jak tego dokonać;\n • w jaki sposób tworzyć relacje z uczniami, by sprzyjały ich zaangażowaniu w proces uczenia się;\n • dlaczego pytania uczniów są ważniejsze od ich odpowiedzi.\n \n Publikacja jest asygnowana dla nauczycieli, dyrektorów szkół, szkoleniowców oraz studentów kierunków pedagogicznych.\n \n\n