\n\n W publikacji omówiono kulturę demokracji w szkole, biorąc pod uwagę szeroki katalog składających się na nią i nie zawsze oczywistych elementów. Dzięki temu zjawiska z pozoru niezwiązane z demokracją (np.
sztuka) jawią się jako ważne narzędzia i kanały budowania demokracji w szkole. \n\nAutor opisał relacje zachodzące między demokracją a edukacją w kontekście funkcjonowania kultury szkoły i w odniesieniu do wielu dynamicznie zmieniających się narracji, perspektyw czy pozycji ideologicznych.
Celem publikacji jest ożywienie myślenia o demokracji w edukacji, co ma być impulsem broniącym przed zbyt schematycznym, oczywistym, popularnym sposobem spojrzenia na szkołę. Stanowi próbę odpowiedzi na takie pytania, jak:\n • Czy demokracja szkolna jest krokiem ku dojrzałości uczniów, a także jak z niej korzystać?\n • Czy bardziej należy obawiać się nadmiaru demokracji w kulturze szkoły czy jej niedostatku?\n • Czy kultura demokracji szkolnej jest kulturą zezwalającą przekraczać instrumentalny charakter edukacji? \n\n Publikacja asygnowana jest dla pracowników naukowych, przedstawicieli społeczności akademickich, nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, polityków i pracowników oświaty.