\n\nUczestnictwo w edukacji dialogowej zmienia sposób patrzenia na cykl uczenia się i kreuje podstawę rozwoju samodzielnego i krytycznego myślenia, ważnego dla stron tego dialogu – nauczycieli oraz dzieci.
Zadaniem nauczyciela jest prowokowanie dyskusji, eksponowanie różnic w opiniach, formułowanie pytań, kwestionowanie opinii, wskazywanie na alternatywne punkty widzenia.\n \n W poszczególnych rozdziałach omówiono rolę nauczyciela w kontekście zmian edukacyjnych, modele edukacyjnych relacji nauczyciel–uczniowie w codzienności szkolnej oraz edukację dialogową – jej zróżnicowane ujęcia i rozwiązania.\n \n Autorka pokazuje jak interpretować i zastosować dialog w praktyce szkolnej, wskazuje możliwości jego użycia w procesie wspierania myślenia, rozwiązywania problemów, krytycznego analizowania zagadnień, współtworzenia myślenia w procesie komunikacji.\n \n Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, osób kształcących nauczycieli, pedagogów, psychologów, studentów kierunków pedagogicznych.
Zainteresuje w dodatku rodziców uczniów i każdego, kto jest zainteresowany zmianami w polskiej edukacji.