Celem książki jest pokazanie, jak skomplikowanym procesem jest zawarcie korzystnej umowy, jak unikać niebezpieczeństw i pułapek, jak negocjować, by zabezpieczyć swoje interesy. Autor koncentruje się na umowach sprzedaży i dostawy, zawieranych z partnerami krajowymi i zagranicznymi, analizując je zarówno z punktu widzenia sprzedającego, jak i kupującego. Zrozumiałym językiem, pozbawionym zawiłości prawnych, detalowo omawia: • uwarunkowania prawno-zwyczajowe umów handlowych, • ryzyka związane z zawieraniem umów, • zasady poszukiwania partnera handlowego i oceny jego wiarygodności, • zawieranie umów w formie oferty, • ustalanie bazy dostaw (według Incoterms i innych zwyczajów), • uzgadnianie warunków płatności, • negocjowanie i formułowanie ogólnych warunków i stanowczych klauzul umowy, • zabezpieczanie i dochodzenie roszczeń, • użycie taktyk negocjacyjnych. Wojciech Budzyński od 25 lat zajmuje się praktycznie i naukowo problematyką negocjowania i zawierania umów handlowych; prowadzi z tego zakresu wykłady w SGH, a także szkolenia dla biznesu, jest aktywnym doradcą firm. Doświadczenie zdobywał jako dyrektor wielkiego przedsiębiorstwa handlowego, szef dwóch jego oddziałów za granicą, doradca Ministra Gospodarki, starszy ekspert Banku Światowego. Jest autorem 38 książek, wydanych w kraju i za granicą. OPINIE Jest to książka o sporych walorach funkcjonalnych, adresowana do szerokiego środowiska biznesowego, prowadzącego działalność z partnerami krajowymi lub zawierającego transakcje importowo-eksportowe. Wiedza w niej zawarta pozwala skonstruować prawidłową umowę handlową, zabezpieczyć własne interesy, uniknąć zagrożeń wynikających z błędnej interpretacji albo pominięcia klauzul i formuł handlowych. Publikacja może też zainteresować wykładowców i studentów, demonstrując problematykę negocjacji handlowych w sposób przystepny i uporządkowany. - Prof. Dr hab. Zbigniew Dworzecki