Generalny akt administracyjny (Wolters Kluwer Polska SA)
Do kupienia w: Marka: Wolters Kluwer Polska SA
80,75 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Generalny akt administracyjny Autorzy Marek Szewczyk, Ewa Szewczyk Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-7025-7 Rok wydania 2014 liczba stron 252 Format pdf Spis...
Prezentowany w naszejporownywarce cen artykuł generalny akt administracyjny dostępny jest w TaniaKsiazka.pl w interesującej cenie 80,75 zł. Promocja ta jest efektem zbiorczych analiz olbrzymiej liczby hurtowni i sklepów w bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788326470257
Autor
Marek szewczyk,ewa szewczyk
Sprawdź promocyjne oferty na generalny akt administracyjny
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na generalny akt administracyjny jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
generalny akt administracyjny (sklep TaniaKsiazka.pl)
80,75 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane na temat aktualnych cen i dostępności produktu użyte w klasyfikacji indeksowane są praktycznie natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Generalny akt administracyjny Autorzy Marek Szewczyk, Ewa Szewczyk Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-7025-7 Rok wydania 2014 ilość stron 252 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów | str. 13
Wstęp | str. 17
Rozdział 1 Zagadnienia wprowadzające | str. 19
Rozdział 2 Retrospekcja historyczna i aktualne stanowisko polskiej doktryny oraz judykatury | str. 27
1. Retrospekcja dotycząca stanowiska polskiej nauki prawa | str. 27
2. Retrospekcja dotychczasowego stanowiska judykatury na temat generalnego aktu administracyjnego | str. 31
3. Stanowisko panujące w doktrynie i judykaturze co do pojmowania aktu administracyjnego jako prawnej formy działania administracji publicznej | str. 37
Rozdział 3 Stan uregulowań prawnych i stanowisko doktryny i orzecznictwa innych krajów w kwestii generalnych aktów administracyjnych | str. 40
1. W Niemczech | str. 40
1.1. Legalna definicja generalnego aktu administracyjnego | str. 43
1.2. Generalny akt administracyjny jako akt administracyjny | str. 44
1.3. Warianty generalnych aktów administracyjnych wyróżniane przez doktrynę niemiecką | str. 46
1.3.1. Generalne akty administracyjne nakierowane na pewien krąg adresatów | str. 47
1.3.2. Generalne akty administracyjne odnoszące się do rzeczy | str. 48
1.3.3. Akty określające zasady korzystania z rzeczy publicznych powszechnego użytkowania | str. 51
1.4. Problem rozgraniczenia generalnych aktów administracyjnych od indywidualnych aktów administracyjnych i od aktów normatywnych w świetle doktryny i judykatury niemieckiej | str. 54
1.4.1. Kryteria rozgraniczenia | str. 54
1.4.2. Znaczenie rozgraniczenia | str. 56
1.5. Odrębności o charakterze procesowym pomiędzy jednostkowymi i generalnymi aktami administracyjnymi | str. 57
2. W Austrii | str. 58
3. W Szwajcarii | str. 59
3.1. Ujęcie istoty generalnego aktu administracyjnego w nauce szwajcarskiej | str. 61
3.2. Kryteria rozgraniczenia generalnego aktu administracyjnego od aktu normatywnego i jednostkowego aktu administracyjnego | str. 63
3.3. Typologia generalnych aktów administracyjnych | str. 63
3.4. Problematyka proceduralna | str. 65
3.4.1. Czynny udział stron | str. 65
3.4.2. Sposób wprowadzania do obrotu | str. 66
3.4.3. Zaskarżalność | str. 66
4. We Francji | str. 67
4.1. Ujęcie istoty generalnych aktów administracyjnych w doktrynie francuskiej | str. 68
4.2. Kryteria odgraniczenia | str. 68
4.3. Różnice formalne | str. 70
4.3.1. Ogłaszanie | str. 70
4.3.2. Wymogi odnoszące się do formy aktu reglamentacyjnego | str. 70
4.4. Warianty | str. 70
5. W Stanach Zjednoczonych | str. 70
5.1. Kryteria rozgraniczające orzekanie w sprawach jednostkowych i wydawanie aktów regulacyjnych (generalnych) | str. 71
5.2. Cechy standardowe aktów regulacyjnych | str. 72
5.3. Odmiany procedury rulemaking | str. 73
5.4. Sprawność aktów regulacyjnych | str. 74
6. W Norwegii | str. 75
6.1. Definicje | str. 75
6.2. Procedura wydawania regulacji | str. 76
6.3. Oczekiwania co do formy | str. 77
6.4. Wprowadzanie aktów regulacyjnych do obrotu prawnego | str. 77
6.5. Moc obowiązywania | str. 78
7. W Australii | str. 78
8. W Hiszpanii | str. 78
8.1. Pierwsze rozwiązania prawne | str. 78
8.2. Aktualne unormowanie | str. 79
8.3. Ustalenia doktryny | str. 79
8.4. Moc prawna aktów generalnych | str. 79
9. W Grecji | str. 80
9.1. Definicja aktu administracyjnego | str. 80
9.2. Charakterystyka | str. 81
9.3. Obowiązek publikacji | str. 81
9.4. Korekta | str. 82
9.5. Organy wydające akty regulacyjne | str. 82
9.6. Moc wiążąca aktów regulacyjnych | str. 82
10. W Portugalii | str. 82
10.1. Legitymacja procesowa | str. 83
10.2. Uzasadnienie projektu | str. 83
10.3. Zasada wysłuchania | str. 83
10.4. Istota aktu regulacyjnego | str. 83
10.5. Przykład regulacji | str. 84
11. We Włoszech | str. 84
11.1. Uzasadnienie | str. 84
11.2. Czynny udział zainteresowanych w innowacyjnaniu | str. 85
11.3. Stanowisko doktryny | str. 85
12. W Estonii | str. 86
12.1. Charakterystyka zarządzenia ogólnego | str. 86
12.2. Publikacja i domniemanie trwałości | str. 86
12.3. Nieważność zarządzenia ogólnego | str. 87
13. Wnioski częściowe | str. 87
Rozdział 4 Istota generalnego aktu administracyjnego | str. 91
1. Generalny akt administracyjny jako akt wykorzystywania prawa | str. 92
2. Odgraniczenie generalnego aktu administracyjnego od aktu normatywnego | str. 100
3. Odgraniczenie od jednostkowego aktu administracyjnego | str. 104
4. Generalny akt administracyjny a problem zamkniętości systemu źródeł powszechnie obowiązującego prawa | str. 108
5. Generalny akt administracyjny a zasada państwa prawnego | str. 109
Rozdział 5 Przegląd unormowań szczególnych. Warianty generalnych aktów administracyjnych w prawie polskim | str. 114
1. Przegląd unormowań szczegółowych | str. 114
1.1. Prawo farmaceutyczne | str. 114
1.2. Przepisy sanitarne | str. 119
1.3. Prawo stanów i sytuacji genialnych | str. 125
1.4. Prawo porządku i bezpieczeństwa publicznego | str. 129
1.5. Prawo regulacji działalności podmiotów gospodarczych | str. 134
1.6. Prawo wodne | str. 139
1.7. Prawo ochrony przyrody | str. 141
1.8. Prawo o lasach | str. 141
1.9. Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami | str. 143
1.10. Prawo drogowe | str. 145
1.11. Prawo zagospodarowania przestrzeni | str. 146
2. Typy generalnych aktów administracyjnych | str. 147
2.1. Podział generalnych aktów administracyjnych na nakierowane bezpośrednio i pośrednio na pewną klasę adresatów | str. 147
2.2. Podział aktów nakierowanych pośrednio na pewną klasę adresatów (aktów rzeczowych zwanych również przedmiotowymi) na nakierowane na rzeczy (przedmioty) oznaczone co do tożsamości, a także oznaczone co do gatunku | str. 148
2.3. Podział generalnych aktów administracyjnych nakierowanych na rzeczy oznaczone co do tożsamości na nadające tym rzeczom pewien status produktywny, a także na określające zasady korzystania z nich | str. 150
2.4. Podział generalnych aktów administracyjnych nakierowanych na rzeczy nieoznaczone co do tożsamości na nadające tym rzeczom pewien status prawny oraz na określające warunki wytwarzania oraz wprowadzania ich do obrotu | str. 151
2.5. Podział generalnych aktów administracyjnych nakierowanych na nadanie statusu jakimś rzeczom oznaczonym co do tożsamości na nadające tym rzeczom pewien status prawny oraz na konstytutywne i deklaratoryjne | str. 151
Rozdział 6 Generalny akt administracyjny jako prawna forma działania administracji | str. 157
1. Wprowadzenie | str. 157
2. Sposób określenia adresata generalnego aktu administracyjnego | str. 159
3. Wpływ konkretności sytuacji na formę generalnego aktu administracyjnego | str. 165
3.1. Wpływ konkretności sytuacji na sposób formułowania treści osnowy generalnego aktu administracyjnego | str. 166
3.2. Wpływ konkretności generalnego aktu administracyjnego na jego trwałość | str. 171
4. Uzasadnienie faktyczne generalnego aktu administracyjnego | str. 176
5. Problem formy generalnych aktów administracyjnych nieokreślanych poprzez ustawodawcę mianem decyzji | str. 182
Rozdział 7 Problematyka proceduralna związana z wydawaniem generalnych aktów administracyjnych | str. 187
1. Problem trybu wydawania generalnych aktów administracyjnych | str. 187
1.1. Generalne akty administracyjne nazwane decyzjami | str. 187
1.3. Generalne akty administracyjne ustawowo wyłączone z zakresu wykorzystywania kodeksu nowoczesnania administracyjnego | str. 189
1.4. Generalne akty administracyjne wydawane poza procedurą określoną powszechnie obowiązującym prawem | str. 192
2. Przykłady dotychczasowych fragmentarycznych uregulowań dotyczących trybu wydawania generalnych aktów administracyjnych nazywanych poprzez ustawodawcę decyzjami albo decyzjami administracyjnymi | str. 193
2.1. Tryb wydawania decyzji o wstrzymaniu obrotu określonych kolekcji produktów leczniczych | str. 193
2.2. Tryb wydawania decyzji o rozwiązaniu zgromadzenia | str. 198
2.3. Tryb wydawania decyzji o przerwaniu imprezy masowej | str. 202
3. Przykłady dotychczasowych uregulowań dotyczących wydawania generalnych aktów administracyjnych niepoddanych żadnej procedurze określonej powszechnie obowiązującym prawem | str. 203
3.1. Wprowadzenie czasowego zakazu wstępu do lasu | str. 203
3.2. Zawieszenie organizowania imprez artystycznych i rozrywkowych | str. 204
3.3. Tak zwane uchwały ostrożnościowe dotyczące sektora bankowego i instytucji finansowych | str. 205
4. Implementacja generalnego aktu administracyjnego do kodeksu postępowania administracyjnego - zakres potrzebnych zmian | str. 206
4.1. Modyfikacja zakresu stosowania kodeksu nowoczesnania administracyjnego | str. 208
4.2. Modyfikacja zasad ogólnych kodeksu | str. 209
4.3. Modyfikacja trybu wydawania generalnych aktów administracyjnych | str. 211
4.4. Modyfikacja wszczęcia postępowania | str. 211
4.5. Problem zachowania wymogów dotyczących progresywnania dowodowo-wyjaśniającego | str. 212
4.6. Modyfikacja przepisów dotyczących ustalania kręgu stron progresywnań administracyjnych w odniesieniu do innowacyjnań kończących się wydaniem generalnych aktów administracyjnych | str. 213
4.7. Problem weryfikacji generalnych aktów administracyjnych w trybie zwykłym i w trybach rewelacyjnych | str. 219
4.8. "Terminy" w progresywnaniu kończącym się wydaniem generalnego aktu administracyjnego | str. 221
4.9. Sądowa kontrola generalnych aktów administracyjnych | str. 222
4.10.Wykonalność generalnego aktu administracyjnego | str. 226
5. Generalny akt administracyjny a kodeks prawidłowej administracji | str. 227
6. Generalny akt administracyjny a innowacyjnania masowe | str. 228
7. Problem nazwy | str. 230
Konkluzje | str. 233
Bibliografia | str. 241
Orzecznictwo | str. 249
Parametry
ISBN
9788326470257
Autor
Marek szewczyk,ewa szewczyk
Wydawnictwo
Wolters kluwer polska sa
Kategoria
E-booki
Producent
Wolters Kluwer Polska SA
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Jan U.
04.12.2024
Przesłane przez konsumentów opinie produktu Wolters Kluwer Polska SA pomogą innym użytkownikom
Jeżeli tylko udało Ci się korzystać z oferowanego produktu generalny akt administracyjny podziel się z nami swoją subiektywną opinią lub recenzją. Zaakcentuj jakie są Twoje wrażenia z korzystania, czy polecasz produkt oraz czy relacja ceny do jakości jest na satysfakcjonującym poziomie.
Tytuł Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach Autor Wojciech Czakon Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-3527-0...
Tytuł Prawne aspekty bezpieczeństwa energetycznego w UE Autor Marcin Nowacki Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-2360-4...