Zdjęcia Dialogiczna koncepcja prawa marki Wolters kluwer polska sa
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Dialogiczna koncepcja prawa (Wolters Kluwer Polska SA)
Do kupienia w: Marka: Wolters Kluwer Polska SA
96,90 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Dialogiczna koncepcja prawa Autor Anna Rossmanith Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8160-793-3 seria Monografie Rok wydania 2019 ilość stron 404 Format pdf Spis...
Proponowany artykuł Dialogiczna koncepcja prawa marki Wolters kluwer polska sa można nabyć w TaniaKsiazka.pl w naprawdę interesującej cenie 96,90 zł. Promocja ta jest rezultatem szerokiego porównania setek sklepów w naszej bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788381607933
Autor
Anna rossmanith
Sprawdź promocyjne oferty na Dialogiczna koncepcja prawa marki Wolters kluwer polska sa
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Dialogiczna koncepcja prawa marki Wolters kluwer polska sa jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Dialogiczna koncepcja prawa marki Wolters kluwer polska sa (sklep TaniaKsiazka.pl)
96,90 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane na temat aktualnych cen i dostępności towaru użyte w prezentowanej klasyfikacji są zczytywane niemal natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Dialogiczna koncepcja prawa Autor Anna Rossmanith Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8160-793-3 seria Monografie Rok wydania 2019 ilość stron 404 Format pdf Spis treści Wprowadzenie | str. 13
Część pierwsza Rekonstrukcyjno-krytyczna analiza filozoficznych źródeł dialogicznej koncepcji prawa
Rozdział I Zapośredniczenie. Prekoncepcja dialogu. Korelacja | str. 33 1. Wstępna refleksja nad pojęciem zapośredniczenia | str. 33 2. Analiza pojęcia zapośredniczenia w filozofii Hegla | str. 37 2.1. Założenia ontologiczne i epistemologiczne | str. 37 2.2. Pojęcie zapośredniczenia w dialektycznej teorii świadomości | str. 39 2.3. „Człowiek jest rozmową, która go od we wnętrzu wytwarza” | str. 48 2.4. Pojęcie zapośredniczenia w Heglowskich Zasadach filozofii prawa (Kilka relewantnych ustaleń na temat prawa dokonanych poprzez Hegla) | str. 50 2.5. Konkluzje | str. 52 3. Feuerbacha prekoncepcja dialogu | str. 52 4. Pojęcie korelacji w późnej myśli Cohena. Inny (Reah) | str. 56
Rozdział II Rekonstrukcja i interpretacja dwu znaczeń dialogu | str. 61 1. Dialog jako rozmowa oraz dialog w ujęciu ontologicznym i etycznym | str. 61 1.1. Zagadnienie dialogu w europejskiej myśli filozoficznej – identyfikacja problemu | str. 61 1.2. Dialog jako rozmowa | str. 65 1.2.1. Uwagi wstępne | str. 65 1.2.2. Dialektyka rozmowy | str. 69 1.2.3. Wnioski | str. 75 1.3. Dialog jako relacja dialogiczna | str. 76 2. Filozofia dialogu jako egzystencjalizm żydowski | str. 87 2.1. Egzystencjalistyczny charakter filozofii dialogu | str. 87 2.2. Źródłowość judaizmu dla filozofii dialogu | str. 91 3. Rosenzweigowski i Buberowski model dialogu | str. 95 3.1. Franz Rosenzweig – kierunek: poza ontologię! | str. 95 3.2. Buberowski model dialogu | str. 104 3.2.1. Dialog inspirowany chasydyzmem i filozofią życia | str. 104 3.2.2. Zasada antropiczna – centralna kategoria filozofii dialogu | str. 107 3.2.3. Między bezpośredniością a zapośredniczeniem | str. 122 4. Człowiek jako istota dramatyczna | str. 123 5. Symetria jako cecha konstytutywna dialogu Buberowskiego a asymetryczność spotkania w ujęciu Levinasowskim | str. 129 6. Metaforyka filozofii dialogu i inne aspekty języka dialogistów | str. 134
Rozdział III Europejska tradycja filozoficzna ujmowania podmiotowości a podmiotowość na gruncie filozofii dialogu i myśli Levinasa (uchwycenie przełomu dialogicznego) | str. 140 1. Filozoficzna tradycja ujmowania podmiotowości | str. 140 1.1. Indywiduacja Kartezjańskiego cogito | str. 141 1.2. Intensyfikacja indywidualności i wolności – monada | str. 142 1.3. Podmiotowość i inność w znaczeniu Kantowskim | str. 144 1.4. Fichte – konstytucja intersubiektywności | str. 146 1.5. Intersubiektywność sztuki rozumienia według Schleiermachera | str. 147 1.6. Ja transcendentalne w filozofii Husserla. Koncepcja intersubiektywności. Konstytuowanie innego jako monady | str. 149 1.7. Hermeneutyka fenomenologiczno -egzystencjalna Martina Heideggera | str. 151 1.8. Podmiot dialogu psychoanalitycznego | str. 156 2. Podmiotowość na gruncie filozofii dialogu | str. 158 3. Fluktuacje pojęcia podmiotowości w filozofii Emmanuela Levinasa | str. 160 4. Poza dekonstrukcję podmiotu – podmiot po zwrocie dialogicznym | str. 169
Rozdział IV Etyczność dialogu | str. 175 1. Tytułem wstępu: o wcielaniu zasady dialogicznej poprzez Martina Bubera | str. 175 2. Etyczny charakter relacji międzyludzkich – etyka oparta na wrażliwości | str. 178 2.1. „Etyka już sama poprzez się jest pewną optyką...” | str. 178 2.2. Relacja, która ma naturę mowy | str. 185 2.3. Twarz Innego | str. 189 2.4. Wrażliwość | str. 198 2.5. Odradek | str. 202 3. Jeśli twarz jest medium komunikacji... – przeciw wojnie i przemocy | str. 204 4. Dialog w świetle etyki troski | str. 212 4.1. Logos i eros w symbolice jaźni – kilka słów wprowadzenia | str. 212 4.2. Etyka oparta na dbałości. Ku etycznemu podmiotowi relacyjnemu | str. 213
Rozdział V Fenomenologiczne podstawy konstruowania dialogicznej koncepcji prawa | str. 219 1. Uwagi wprowadzające | str. 219 2. Wyznaczenie nowych horyzontów fenomenologii. Metoda fenomenologiczna i jej przemiany dokonane przez Heideggera i Levinasa | str. 222 2.1. Heideggera ezystencjalne horyzonty fenomenologii | str. 222 2.2. Transformacja fenomenologii dokonana poprzez Levinasa | str. 234
Część druga Dialogiczny sposób pojmowania prawa
Rozdział I O komunikacyjnym i hermeneutycznym pojmowaniu prawa w odniesieniu do pojęcia dialogu jako rozmowy | str. 247 1. Prawo jako rezultat cyklu komunikacyjnego | str. 248 1.1. Znaczenie koncepcji komunikacji społecznej Jürgena Habermasa | str. 248 1.1.1. Językowe zapośredniczenie relacji komunikacyjnej | str. 248 1.1.2. Poznać rzeczywistość społeczną dogłębnie | str. 252 1.1.3. Konsensus osiągany komunikacyjnie | str. 254 1.2. Zakotwiczenie prawa w dyskursie | str. 256 2. Prawo jako rezultat cyklu rozumienia | str. 258 2.1. Uwagi wstępne | str. 258 2.2. Dialogiczne aspekty hermeneutyki Hansa -Georga Gadamera | str. 262 2.2.1. Rozumienie jako rozmiar bycia | str. 262 2.2.2. Hermeneutyka jako sztuka pytania | str. 267 2.2.3. Pozostaje wciąż kwestią „kim jestem Ja i kim jesteś Ty”? | str. 271 2.3. Zakotwiczenie prawa w dialogu interpretacyjnym | str. 272 2.4. Rozmowa hermeneutyczna z perspektywy filozofii dialogu | str. 277
Rozdział II O dialogicznym sposobie pojmowania prawa w odniesieniu do pojęcia dialogu jako więzi międzyludzkiej / relacji etycznej | str. 282 1. Filozoficzne pytania o naturę i sens prawa / pytanie ontologiczne, teleologiczne i etyczne | str. 282 2. Relacyjność jako punkt wyjścia dla dialogicznej koncepcji prawa – aspekt mowy i języka | str. 285 2.1. Uwagi wstępne | str. 285 2.2. Relacyjność mowy | str. 287 3. Logocentryczny i symetryczny charakter relacji prawnej | str. 290 4. Dialogiczny przełom w stawianiu problemu: prawo a etyka | str. 296 4.1. Wybrane wątki sporu: prawo a etyka | str. 296 4.2. Prawo jako korekta naniesiona na stosunek etyczny | str. 301
Rozdział III Przyczynek do dialogicznej filozofii polityki | str. 306 1. Polityczna sfera życia – uwagi wstępne | str. 306 2. Relacyjność jako filozoficznopolityczny problem badawczy | str. 309 2.1. Dialogiczność wspólnoty politycznej | str. 309 2.2. Relacyjna tożsamość uczestnika „sieci rozmów” a dialogiczne „żywe odniesienie” | str. 312 3. Polityka dialogiczna wobec polityki deliberatywnej | str. 315 3.1. Deliberatywny zwrot w teorii demokracji | str. 315 3.2. Kohabitacja polityczna. Analiza etycznie ujętej relacyjności z płaszczyzny filozoficznopolitycznej | str. 319 3.3. Normatywne neutralizowanie różnic (postulat demokracji deliberatywnej) | str. 322 3.4. Znaczenie różnicy w życiu społeczeństw. W stronę radykalnego pluralizmu (postulat demokracji dialogicznej) | str. 324 4. Życie z Innym. Polityka segregacji/ polityka gościnności. Głos w dyskusji nad imigracją | str. 326 5. Dialog w przestrzeni społecznej – wybrane myśli Józefa Tischnera | str. 330
Rozdział IV Sprawiedliwość dialogiczna | str. 333 1. Filozoficzna tradycja a oryginalność Levinasowskiego ujęcia sprawiedliwości | str. 333 1.1. Sprawiedliwość jako porządek ontologiczno -polityczny (prawny) i jako etyczny wyraz relacji | str. 333 1.2. Zasada rządząca relacjami społecznymi według Paula Ricoeura | str. 336 1.3. Filozofiaczna tradycja ujmowania sprawiedliwości w perspektywie stanowiska Levinasa | str. 337 2. Sprawiedliwość proceduralna / sprawiedliwość deliberatywna oparta na uznaniu / sprawiedliwość dialogiczna | str. 341
Zakończenie Obszary dalszych badań nad dialogiczną koncepcją prawa. Kilka słów post scriptum | str. 355
Bibliografia | str. 359
Indeks osobowy | str. 385
Indeks rzeczowy | str. 393
Parametry
ISBN
9788381607933
Autor
Anna rossmanith
Wydawnictwo
Wolters kluwer polska sa
Kategoria
E-booki
Producent
Wolters Kluwer Polska SA
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Franciszek D.
04.12.2024
Czy chcesz przesłać nam opinię i recenzję o produkcie
Jeżeli skorzystać z pokazywanego produktu Dialogiczna koncepcja prawa marki Wolters kluwer polska sa wyślij nam ocenę lub opinię. Napisz jakie są Twoje wrażenia z użytkoania, czy jesteś zadowolony, a także czy relacja cena / jakość jest na dobrym poziomie.
Tytuł Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach Autor Wojciech Czakon Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-3527-0...
Tytuł Prawne aspekty bezpieczeństwa energetycznego w UE Autor Marcin Nowacki Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-2360-4...