Wzrost postępowości przedsiębiorstw, wobec ciągle niskiego poziomu postępowości Polski, stanowi jedno z kluczowych zadań polskiej polityki gospodarczej na najbliższe lata. Postępowość jest także przedmiotem zainteresowania samych przedsiębiorców, gdyż jest postrzegana jako główny czynnik decydujący o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstw. Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie aktualnych rozważań, wyników badań, płynących z nich wniosków oraz autorskich rekomendacji dotyczących pożądanych działań mających na celu ulepszenie progresywności polskich przedsiębiorstw. Poruszana problematyka obejmuje m.in. Wybrane zagadnienia dotyczące uwarunkowań progresywności, wyboru strategii innowacji, potrzeby występowania świadomości innowacyjnosci, poziomu innowacyjności polskich przedsiębiorstw przemysłowych, planowanych procesów innowacji oraz użycia Internetu do komunikacji z klientem. Przedstawione problemy stanowią wyzwanie nie tylko dla samych przedsiębiorstw, ale także dla krajowej i regionalnej polityki progresywnej. Zatem adresatami opracowania są pracownicy naukowi, doktoranci, studenci, lecz także przedsiębiorcy, menedżerowie i praktycy gospodarczy formujący szeroko rozumiane uwarunkowania do wdrażania innowacji.