Metoda edycji genów umożliwia zaprojektowanie całego ludzkiego genomu. Cybernetyczne protezy zastępują już nie tylko narządy ruchu, lecz także narządy zmysłów… Neuroimplanty łączą aktywność mózgu z programami sztucznej inteligencji.
Międzynarodowe projekty stworzenia wirtualnego mózgu są coraz bardziej nowoczesne… To tylko część zagadnień, które każą nam potraktować tezy współczesnych transhumanistów szczególnie poważnie. Czy człowiek integrując się z technologią modyfikuje swoje człowieczeństwo? Czy podlega doskonalącej go ewolucji? Co go czeka u jej kresu...? Swoiste techno–przebóstwienie czy bytowa degradacja? Co łączy technocentryczny kierunek z głęboko religijnym Mikołajem Fiodorowem, dziewiętnastowiecznym myślicielem rosyjskim, twórcą kosmizmu, autorem nieszablonowego w dziejach ludzkości naukowego projektu wskrzeszania zmarłych? Dlaczego niektórzy czołowi transhumaniści uważają Fiodorowa za prekursora swych idei, swego duchowego ojca? Czy transhumanizm jest stechnicyzowaną wersją lucyferycznej religii?...