To książka, która odkrywa przed czytelnikiem, jak złożonym analizom rynkowym podlega świat konsumenta - człowieka, który sięga po produkty, klienta korzystającego z usług, osoby robiącej zakupy, użytkownika.
„Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?" to kompendium wiedzy autorstwa pięćdziesięciu ekspertek i ekspertów działający w ramach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, tworzących na co dzień branżę badań marketingowych w Polsce.
Zajmują się zbieraniem danych, przeprowadzaniem analiz, wnioskowaniem i budowaniem poręcznych rekomendacji. Na bazie wieloletniego doświadczenia stworzyli poręczny przewodnik porządkujący aktualną wiedzę o badaniach rynku i opisujący korzystne praktyki, które warto stosować.
Książka daje możliwość poznania się z metodami i technikami badawczymi w licznych obszarach biznesu. Została podzielona na kilka części. Pierwsza posiada opis elementów procesu badawczego od briefu po prezentację wyników.
Druga część to praktyczny przewodnik po metodach badawczych – równocześnie tych standardowych, jak i bardziej specjalistycznych. W trzeciej części znalazły się badawcze odpowiedzi na solidne pytania biznesowe zleceniodawców.
Na końcu umieściliśmy słownik, wyjaśniający kluczowe pojęcia. Rozdziały zostały wzbogacone o cytaty ekspertów, przykłady empiryczne, a także ćwiczenia użyteczne.